.

Mamselamsen

fredag, december 15, 2006

F R E D A G ! ! Uppdaterad!

Fredag liten
Och det var den där jäkla kniven som ligger på skärbrädan, som nästan skar av tummen på mig i lördags. Köp aldrig Victorinoxknivar.... de är livsfarliga!

Idag vankas det oxfilé.... igen. Med färsk sparris och bacon.... igen! Fast idag har jag i lite champinjonstjälkar också. Resten av champinjonen har jag fyllt med tomatpesto och parmesan. Om det är gott vet jag inte.... verkade bara så. Jag återkommer.

Sen blir det så djävulskt extravagant, så det blir klyftpotatis från Willys.

Millan har landat för en stund sedan på Arlanda.... men just nu är Jonas viktigare än mamma. OK, jag tar det. :-)

Over and out/Mamselamsen, ut i köket igen.... till vinflaskan. *skrattar*


17.31
Jag tyckte såsen var lite mesig, så jag hade i fyra ytte-pyttesmå torkade Piripiri. Glurmsifan..... det blev pepparsås!!! En stark jäkel! Faktiskt så stark att tungan nu har tredje gradens brännskador. Ge mig en iskall öl... nån!

11 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Inget fel i att upprepa ett gott recept!
Smaklig måltid!

5:34 em  
Blogger Jubbe tycker...

MMmmmmmm mat..sitter kvar på jobbet å käkar torra verblivna lussebullar. Vänatar på att mina sista konferensgäster skall gå så att jag får komma hem.

5:37 em  
Blogger Jubbe tycker...

Föresten i scouterna lär jag ut att det är viktigt med en bra o vass kniv...då blir inte såren så fula ;-)

5:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Fast jag fråga de om det var OK först. :-)

Jubbe: Jaa... sådet blev jätte snyggt spikrakt. Jag visar det för alla på Mamsans, som vill se.

5:42 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Mmmm, låter gott...jisses vad jag blev hungrig nu ;o)

7:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är alltid roligt att läsa om din skaparfredag, heter det så?

7:18 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Heeeej mamma!!

NU har jag kommit fram!!! Jag ringer i morgon for nu ar det sent!!!!!

Puss.

10:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Calua: Bra! Jag började undra. Vi jobbar mellan 10-14.

11:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilken smarrig fredagsmat, fast vad f-n skulle du pötta in piripiri för??? Ni kommer ju att törsta ihjäl.
Jag gjorde oxå en sån där dundertabbe en gång. Du vet Habanero? Skar ner en hel sån i köttfärssåsen. Det sprutade ELD ur munnen sen när man försökte prata.
Min styvfar var iof inte så himla schyst, vet du vad han gjorde?
Jag var väl ca 12 år och dom hade fått tag på Tabasco. Vad är det frågade jag. Hämta en matsked så kan du få smaka, sa han. Och det gjorde jag !!!!!!!!!!!

12:50 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Usch ja..sett "såret". De var den fikan de. =)

2:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mildamakter: Det var det! Vi åt klockan halv sex och jag drack lite vin. Jag somnade i soffan halv sju... vaknade vid nio och gick och lade mig.

Anne-maj: Tack!

Tina: Vi gjorde det också... mycket Cola gick det åt. Och förmodligen gick det åt en hel del Cola för dig också. :-)

Fia: Visst är det synd om mig!

7:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka