.

Mamselamsen

söndag, november 26, 2006

Jul i vår lilla stad!

Ibland säger en bild mer än tusen ord. Men tyvärr kunde inte Stephan ha sina horn så mycket, för han påstår att de slog i fläktkåpan hela tiden.
Skyltsöndag 1 liten
Skyltsöndag3 liten
Skyltsöndag2 liten
Jag kan inte bestämma mig för vilken huvudbonad som är mest klädsam, men jag tror jag håller på hornen.... av en alldeles speciell anledning. :-D

Vi har sprungit benen av oss idag och springandet avslutades med att alldeles fantastiskt fyverkeri på torget.
Skyltsöndag4 liten

Och sen kära make! Jag vet att det kommer att bli ont om tid för dig att köpa julklappar till mig. Men jag gör det enkelt för dig. Jag önskar mig den här.
Skyltsöndag7 liten
Och sen när jag var nästan hemma, såg jag att det var en idiot som tänt alla ljusstakar och stjärnor redan. Det är väl konstigt att inte folk kan hålla sig till första advent. Stryk ska de ha!Skyltsöndag 6 liten

Over and out/Mamselamsen, som nyss ätit kebab och ska nu sova en stund.

21 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Vad söt han var som älg! :)

7:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Monica: Jamen.... han är ju REN!

7:59 em  
Blogger Humlan tycker...

Men du, VEM är det han påminner mig om på mittenbilden??? Nu kommer jag att grubbla hela kvällen!

8:17 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Oj! Jag trodde det var älghorn men det var en alldeles särdeles söt REN i alla fall! :)

9:00 em  
Blogger PGW tycker...

Ja ren ska man ju vara i köket säger hälsovårdsnämnden ...

... ja jag veeeet att den var dålig ;-)

9:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tycker han var sötast med flätorna *S*

9:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

ha ha ha... Fräulein Stephan var en klar vinnare. Han var ju jätte fin i tomteluva och flätor.

9:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

hehehee jag VISSTE att det var där du bodde, nu har jag sett foto också. jag vinkar nästa gång jag åker förbi igen hihii

10:59 em  
Blogger Linda tycker...

Så mysigt det ser ut. Tornrummet alltså :)

11:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Han var såååå fin i hornen. =)

11:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tycker din lille Stephan är lite lik.... Jaha då ska man komma på vad han heter. Du vet, han.... hm Kellys Hjältar.. men va fan heter han? Jo nu kom jag på det Donald Sutherland. Just a like....

Men hallå, vad var han idag då? Älg lr?

12:15 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, jag vet att det var skyltsöndag, men får man verkligen tjuvstarta ??? Vem tryckte på knappen?

12:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

På kortet i mitten ser han ut som er butler på mamsans *S*

7:22 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Kolla Cians och Tinas kommentarer. :-)
Monica: Visst är han.
PGW: Hihi... ja!
Anna och Annika: Puttenuttig är han!
Virvla: Ja gör det, förmodligen sitter det två kattori förnsterna och vinkar tllbaka.
Tina: Det var förmodligen en idiot. :-D
Cian: Haha... du är inte den första som säger det.

7:31 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Pappa ser precis ut som butlern pa bilden med hatten....skitsnyggt juh!! =)

8:24 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jaa - visst ska du ha stryk som inte håller dej i skinnet när det gäller att tända adventsbelysningen....MEN - din elleverantör ä l s k a r dej:-):-):-)

9:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ah, tornrummet! Snyggt!

10:05 fm  
Blogger Vonkis tycker...

Det var svårt att välja men flätorna är nog ändå mina favoriter.

11:10 fm  
Blogger crrly tycker...

Hihi, vilka söööta S-bilder! :)

Och så får jag genast en massa oanständiga tankar i huvudet när du skriver så där om en "anledning".. så dem behåller jag för mig själv! ;)


Ååååh, jag vill också ha ett torn!!! :)

7:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrly: Var inte så himla blyg!

Ju äldre bockar... desto hårdare horn.

:-D

11:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

haha! snygt värre!

9:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka