.

Mamselamsen

lördag, november 25, 2006

Stålmän på +50

Jag låg i godan ro i soffan och läste Laura, när jag hörde hur det började skrapa. Asch, tänkte jag... det är bara Jenny och Jesper som flyttar spjälsängen en trappa ner. Men så lokaliserade jag skrapet... det kom uppifrån! Jag kastade mig ur soffan och rusade ut i trapphuset för att ta tjuven på bar gärning. Slängde upp dörren och pang... sprang jag rakt in i en soffa som stod på högkant, precis utanför dörren.

Nä, det var ingen tjuv, det var min make Stålmannen! Han hade alltså burit upp alla fåtöljerna till vinden och burit ner soffan... förmodligen på en arm. Kära nån så överraskad jag blev, för vi hade ju bestämt att vi skulle hjälpas åt. Men as-kalas var det, för nu behövde ju inte jag slita på mina muskler.

Nu har vi nästan "möblat" klart... bara TV:n fattas.
Ebbanyfiken liten
Och tänt har vi gjort också... och tänt ska det vara till påska.

Gud så bra det blev! Och nu ska jag tända brasa och bjuda min gråhårige Stålman på glögg... det har han verkligen förtjänat.

Over and out/Mamselamsen, så där härligt förjulig

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

trevligt att ha en egen Stålman! :)

8:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ser jätte mysigt ut. Skulle själv kunna tänka mej glögg tillsammans med gubben där, bland ljusen.
I år ska jag testa glögg med vaniljsmak. Är lite tokig i vanilj just nu, doftljus, färg och parfym mm går i vaniljens tecken i höst.

8:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp!

Lotta: Hädanefter ska detta bli vårt TV-tum

8:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men det är ju en hel vecka kvar till 1:a Advent ...

10:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jamen det är skyltsöndag imorgon och bor man mitt i Nybban, vill man hjälpa till att sprida lite julstämning bland alla människor som är ute.

10:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tack för att du väntade till efter min födelsedag! Själv ska jag hålla mig till nästa helg :)

8:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka