.

Mamselamsen

lördag, november 25, 2006

Nu börjar tipsen på att slippa julstressen att droppa in.

Fast jag tycker att listan i Aftonbladet är lite väl kort.

Jag minns att jag hade en längre lista förra året... måste hitta den. *bläddrar i bloggen*

Ha, hittade den!

- INTE putsa fönster. Fast en ruta har jag ju putsat, men bara som ett rent experiment.
- INTE städa alla skåp i köket
- INTE putsa mässing och koppar... och då har vi mycket sånt.
- INTE städa alla garderober
- INTE laga en massa julmat, bara för att man ska.
- INTE göra rent kristallkronor. (Skitiga kristallkronor ger ett mysigt och dovt sken.)
Fast det har jag gjort i år och spindlarna var inte glada!
- INTE duscha alla blommor.
- INTE diska kristallglasen. (Vi dammar av dom efterhand vi ska ha dom.)
- INTE göra egna julgrupper och kransar.
- INTE stå i sista stund med köttbullar och Jansson och annat som absolut måste tillagas. (Det finns ju frys)
- INTE skicka lassvis med julkort. (Det blir bara till de allra närmaste)
- INTE göra egna isterband.
- INTE ....... De finns så mycket som jag INTE kommer att göra.

Jag kommer att städa lite vanligt (damma och dammsuga), pynta och köpa massors, massors med julklappar i stället.

För tillfället pyntar jag mitt i skiten... Och vet Ni? Det blir jul i alla fall! Och då ska ungarna förbaske mig tindra med ögonen. :-)

Over and out/Mamserationalitetan


Så där ja... nu har jag den framför mig igen.

Många är de som förfasat sig över mitt "tjuvstartande" :-), men en sak är säker.... stressad kommer jag inte att bli.

Over and out/Mamselamsen, som undrar vad hon gör uppe så här tidigt, när vi inte börjar jobba förrän klockan tio.

6 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Visst kan man börja julpynta tidigt. Så länge som inte julgranen redan står framme och det står jultomtar i varje hörn.

Här om morgonen såg jag att en av mina lite-längre-bort-grannar har pyntat sin balkong. Det var lampor över hela skiten och det såg inte snyggt ut. Ska man göra ska man göra det ordentligt. Inte slarva upp något bara för att.

Trevlig helg på dig.

8:37 fm  
Blogger Vonkis tycker...

O
Kom på en sak till.
Att somna framför Idol var kanske rena kraftpillret.Kan det vara därför du är uppe redan?

8:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Vi pyntar vår balkong i veckan som kommer.

Ja, förmodligen var detrena karftpillret. :-)

9:01 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

Jag älskar julen och VÄGRAR bli stressad över den. Det viktiga är att bara göra det man själv vill. Välja ut precis det som är jul för just dig och dina närmaste som ska fira jul ihop. Njuta av julen istället för stressas av den. Precis så brukar jag säga: Det blir ju jul i alla fall, det är ett som är säkert. :)

10:32 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

10:32 fm  
Anonymous Anonym tycker...

:-)
Härlig lista! Får jag låna den till min blogg?

5:44 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka