.

Mamselamsen

söndag, november 26, 2006

Skyltsöndagen.

Och idag ska det krängas Lussekattor och pepparkakor. Inte speciellt upphetsande, men så här i början av julen är det ändå väldigt gott. (Tror jag tryckte i mig en fem-sex stycken kusar igår.)

Fast Stephan ska baka smaskens i veckan. Saffransostkaka! Så gott, så gott, så gott.... med rårörda hallon och "vippe-gädde". Sen får vi se om Nybroborna tycker detsamma.

Jag jobbar hela eftermiddagen och lite putt är jag allt. För jag vill ju vara ute på stan och glida runt på julmarknaden och dricka glögg, köpa varmkorv och ta lotter i skinklotteriet istället.
Jul i vår lilla stad

Over and out/Mamselamsen, söndagsslav

6 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Jasså ni skyltar idag. Här hos oss blir det inget förrän nästa helg. inga ljusgirlanger över gatorna ännu. Ingen tomte tittar ut från affärsfönstren. Här är lugnt...

10:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla b: Här är fulldekorerat sedan en vecka. Känns lite konstigt eftersom det är nästan 10 grader varmt ute.

10:46 fm  
Blogger Vonkis tycker...

Här får du ett recept på urgoda saffransbiscotti!

http://vonkis.blogspot.com/2005/11/saffransbiscotti_28.html

11:04 fm  
Blogger Humlan tycker...

Saffransostkaka... hur gott låter inte det!
Återigen synd att det är så långt till Mamsans...

11:23 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

Saffranspannkaka från Gotland brukar jag göra men menar du sån eller? Jag köper alltid salmbärsylt när jag är på Gotland så att jag har till julens saffranspannkaka.

12:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LG: Nä, saffrans-OSTKAKA ska vi baka.

12:34 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka