.

Mamselamsen

lördag, oktober 07, 2006

Det var väl bara väntat.

Starbucks har bestämt sig för att expandera i världen. Dock inte i Sverige.

Och det är väl ganska självklart att de inte gör det. De väljer väl länder där det serveras kaffe som är som "änglapink" (amerikanskt kaffe). Och då har de inte i Sverige att göra.... här har vi ju av naturen, starkt gott kaffe. Så en Starbucksetablering i Sverige, skulle bli en förlustaffär.

För varför skulle vi köpa skitdyrt kaffe där, när vi kan koka ihop det själva.

Over and out/Mamelamsen, med korpsvart Java bredvid sig.

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Uuh,har de svagt kaffe? Då kan de verkligen hålla sig borta. Svagt kaffe är det värsta som finns..det är värre än...än...VARM SAFT!

9:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Politics madam.Nothing more nothing less.

9:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jamen - har ni något starkare än mellanrost i Småland?

9:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

*änglapink* ett Nytt ord...jag kallar det *skatpiss*

förresten...är det inte mamselamsens Namnsdag IDAG OCKSÅ?

OM...Så säger jag GRATTIS!

10:09 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Satt och drack kaffe medan jag läste inlägget, tur jag slapp kaffet i halsen!

10:15 fm  
Blogger Simon tycker...

Jag saknar klassiskt hederligt bryggkaffe!! Starkt så man kan ställa en sked i det..

10:27 fm  
Blogger Ivana tycker...

Fast jag vill ha Starbucks här för det är så cooooolt!

11:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kan inte dricka kaffe utan socker och de flesta téer måste jag också ha socker...

kan du tänka dig Mamsen att en annan bloggare som är saltlakritsälskare har tackat nej till en påse från mig? Från lakritsens förlovade hemland! Vad är folk rädda för? att stå i tacksamhetsskuld? så onödigt.
:-/

11:40 fm  
Blogger Krokofanten tycker...

Näe, jag måste säga att jag GILLAR faktiskt Starbucks...
Fransmännen har ganska starkt kaffe också men här går Starbucks väldigt bra...
En Chai Tea Latte (OK te men ändå...) på Starbucks en kulen höstmorgon är toppen...

1:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är ganska säker på att anledningen till att de inte satsar i Sverige är för att Waynes redan har etablerat sig, och att det därför vore väldigt riskabelt att försöka kapa åt sig marknadsandelar. Waynes är ju Sveriges motsvarighet till Starbucks.

Själv dricker jag inte kaffe! :)

2:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Madelene: Nej Starbucks har inte svagt kaffe.... bara vanliga amerikaners kaff är det.

Anonymous: Tror du? Japp.... Zoega finns faktiskt här.... tro det eller ej! :-)

Eva: Japp! Jag och Camilla har namnsdag idag!

Anne-Maj: Alltid trevligt att slippa det.

Simon: Det förstår jag. Jag tar alltid de första dropparna som kommer ur bryggaren.

Ivana: Nja... efter att ha varit på så många tycker jag bara att de har läskiga saker att smaska till kaffet.

Josephine: Nämen!

Krokofanten: Det kanske är som Cindy skriver.

Cindy: Jag har inte ens tänkt på att de finns i Sverige... inte i Nybban i allafall. :-D

3:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Festligt!

Här finns en möjlig förklaring från en av grundarna av "Coffee cup":

http://mias.hemsida.net/coffeecup.htm

3:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka