.

Mamselamsen

fredag, oktober 06, 2006

Fortfarande sur på kattorna.

Och jag tar tagit fram vattensprutan igen. Här ska vänjas av med att klättra så högt som möjligt på allt möjligt. De ska hålla sig till björken!

Får se hur det går.

Annars har jag varir skitduktigt... dammsugning klar... disken borta... tvättmaskinen går och jag har fått ihop ett brev till Kronofogden, med en förnyelseanmälan ang mitt skadestånd. Jag ska förbanne mig ha ut varenda jäkla krona från den idioten.

Nu ska jag börja röja lite här i mitt sjöslag/sovrum. Alla lådorna med kläder som jag kasserade förra helgen, står fortfarande kvar bredvid sängen. Upp på vinden med dem!

Sen som grädde på moset ska Ebba saneras... eller kammas heter det visst. Gud så sur hon kommer att bli!

Over and out/Mamselamsen, som nog måste iväg om en timme till Mamsans igen

9 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Va falls? Ska det komma en fotograf nu igen?

1:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä, men här ser ut som fan!

1:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Att snagga Eskil var nåt av det bästa vi gjort. Inte bara för att vi har mindre hår att ta rätt på, han mår mycket bättre utan pälsen! Så vi kommer lägga en lusentapp på honom varje år hädanefter, fast på vårkanten istället för i september.

1:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

tess: Vi gunderar faktikst på att ta ner pälsen lite.... den är ju som silke och det blir tovor på en gång.

4:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jo, silke på magen vet jag allt om... Och han är så himla mjuk och go nu så du kan inte tro det! Den riktiga pälsen har precis börjat växa ut, det var bara den goa, silkiga pälsen (fast kort) som blev kvar efter snaggningen.

Det är värt pengarna kort sagt =)

6:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Varför inte börja med en borstning? det blir inte lika slitigt för katten. Jag kammade nästan aldrig Frans eller Oscar II, det blev mest borstningar.

12:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Josephine:
På min Eskil funkar inte borstning heller. Hans underull är så tjock att man inte kommer igenom ordentligt, och det är därför det tovar sig. Och det tovar sig så fort att man inte ens hinner med med kammen.

12:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Frågan är om pälsen på en helig Birma lätt tovar sig... det är min drömkatt.

12:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Josephine: Förmodligen

3:21 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka