.

Mamselamsen

torsdag, oktober 05, 2006

Jag kunde inte sagt det bättre.

Jag håller fullständigt med Jonas Gummesons åsikter om programmet "Förkväll".

Vilket jäkla skitprogram!

Gap, skrik och flams och inget vettigt har de att säga.

Bota fobier i TV.... ungefär som att alla besökande hos Dr Phil skulle vara botade/healade när programmet är slut. In my face!

Jag har sett det en gång... och det var en gång för mycket.

Jag rekommenderar däremot starkt Discovery och TV4 Fakta.... där sänds emellanåt jäkligt bra program om man vill lära sig någonting... och inte bara bli road.

Och vill man bara bli road, rekommenderas boken "Underhållning till döds" av Neil Postman. Han påstår att t.o.m. alla nyhetsprogram idag, görs för att vara "roande". Läs den, och välj sedan vad Ni vill se på.

Måste även rekommendera denna sidan . Jag förstår nu varför jag är ute efter "steg två, tre och fyra".... jag orkar inte!

Over and out/Mamselamsen, gräsligt kritisk och informationsfientlig

5 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Jag har aldrig sätt förkväll men jag verkar inte ha missat nåt :)

Discovery börjar jag bli grymt irriterad på..

OK för BBC-dokumentärerna men alla dessa program som är gjorda för dumma människor där de säjer en sak, reklam, säjer samma sak igen för att täcka upp nya tittare, reklam, upprepning av det de sa tidigare, reklam osv osv...

Gahh!!

/Tittar numera bara på text-tv

7:45 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det finns skitprogram där också. Men just nu är jag så vansinnigt irriterad på alla program som ska roa så förbaskat... dokusåpor, styla-om-program. Jag tittar inte ens på Idol längre.

Jag tror att många av de som växer upp nu, tror att allt de ska göra i livet ska vara roligt. Jobb, skola o.s.v. Jag tycker mig redan höra de tongångarna.

Skola och jobb ÄR inte alltid roligt.... det är faktiskt väldigt jobbigt ibland. Men har man fått sig itutat att det ska vara en svinkul hela tiden, är det väldigt lätt att börja klaga och sen ge upp.

Jag skulle kunna skriva spaltmetrar om detta, men jag väntar tills jag gör ett inlägg om det.

8:09 fm  
Blogger Trollsländan tycker...

Kunde inte sagt det bättre själv...har zappat förbi "förkväll" ett par gånger och håller fullständigt med, SKITPROGRAM! Var har dom hittat dessa flamspellar...ja menar, Carolina Grynning, hon har ju NOLL koll på vad som pågår.
Det är bara en tidsfråga innan det programmet läggs ner!

8:21 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

jag har sett det i tio minuter.. och jag delar skribenternas (mamsans och den andras) åsikter..
kvalificerat skit..
som inte jag lägger en enda sekund till på..
jag gillar discovery travel & living..
den bästa kanalen är avstängd tv..
;)

8:56 fm  
Blogger Andelieb tycker...

Jag har aldrig sett det omtalade programmet och blir ju inte direkt sugen på det efter att ha läst här...
Det jag ville tillföra var ännu en bra bok för er som tröttnat på TV:n "Välkommen till dramafabriken" Handlar om nyhetsrapportering och det som ligger bakom.

11:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka