.

Mamselamsen

fredag, oktober 06, 2006

Om det nu finns någon som är intresserad av fonder och aktier och så....

så kan jag meddela att jag sålt av alla mina Nordeaaktier idag. Jag väntar en dykning! (Och när det har skett, ska jag köpa tillbaka dem... skitbilligt)

Det var ju lätt som en plätt att sälja av de jag hade här på Nordnet. Det var värre när jag gick till Yvonne på Nordea och berättade för henne att de jobbat skitdåligt på banken och att jag kände mig nödsakad att sälja allt.

Av nån förunderlig anledning, bara skrattade hon. :-) (Men hon hade också läst och kommit fram till att det nog är många som kommer att sälja nu.... fast det bar henne emot.)

Over and out/Mamselamsen, som skryter och säger att jag får nog restskatt nästa år.

4 Kommentarer:

Blogger Bambi tycker...

Har du lärt dig själv om aktier och fonder och isåfall hur började du? *intresserad men totalt okunnig*

4:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bambi: Jag har lärt mig själv... läser en del men mest försöker jag bara använda mig av mitt bondförnuft.

4:49 em  
Blogger Humlan tycker...

Har inga Nordea att sälja, har du något bra köptips också? Jag känner att jag borde intressera mig mer, men det blir aldrig av...

5:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Inte direkt köpläge nu.... vänta tills nästa nedgång. Men ska du absolut handla, skulle jag nog satsa på Swedbank, även om den gått up kraftigt den sista veckan.

Elle varför inte satsa på någon fond. Småbolag Sverige... eller nån fond i Norge.

5:28 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka