.

Mamselamsen

tisdag, mars 14, 2006

Jaha ja, sa var det det där med jetlag.

God morgon Sverige! Här sitter jag och är klarvaken och klockan är tjugo i fyra. Fast helt ensam är jag inte... Sessa är också vaken, samt jag hörde en buss utanför nyss. Jag kan förstå att detta kallas "Vargtimmen"... hu, så långt tills det dagas. Men nu, till det viktiga!

Det finns en bra sak med att vara så här klarvaken... man blir så vansinnigt kreativ. Som många i min närhet vet, så MÅSTE jag ha kaffe på morgonen och det var inte lätt att fixa här i tysthet. Kaffet hittade jag... förmodligen samma öppna paket som när jag var här i julas. Kaffebryggaren hittade jag... kaffebryggaren som inte längre värmer vattnet. Melittapapperna hittades inte... dock fanns det toalettpapper. Inga kastruller heller för den delen. DOCK hittade jag micron inne i ett skåp.

Så, med hjälp av toapapper, en mugg vatten, micron och välvädrat kaffepulver fick jag till slut ihop något ljummet brunt som liknade kaffe. Kluriga jag! :-)
Kaffe

Så här blir det i en lagenhet som fortfarande är under renovering och det mesta står fortfarande lite där det finns plats... och gott om plats är det ont om här. Snacka om "compact living", fast det är en tvåa. :-) Jag är nog väldigt bortskämd med utrymme, som ibland kan tycka att vår lagenhet i Nybban pä 120 kvadrat, ibland känns väldigt trång.

Tja, vad ska jag göra nu? Jag tror inte grannarna skull uppskatta om jag drar igång en skvalande dusch klockan fyra pa morgonan. Jag tar väl och filar naglarna istället... Hollywoodlängden ska kapas lite grand nu.

Over and out/Mamselamsen, redo för hemgång.


Uppdaterad klockan fem.
Jag tjuvrökt under fläkten?
Fimpar
Inte då! :-)

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Godmorgon och välkommen hem

Ska du stackare sitta och traggla på silverlinjen idag?

Tjing

7:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag svarar här: Det ska nog inte vara några problem för mig att hinna med mixningen. Vi har ju dessutom lov snart och sen är det ganska soft dom allra första veckorna direkt efter lovet, så om jag får materialet ganska så snart så fixar jag det lätt. Hur snabbt behöver det bli klart?

11:11 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Välkommen hem till vintersverige! Önskar sen en trevlig resa hem till Nybban =)

2:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Välkommen tillbaka! Tänkte bara rapportera att Etos har börjat saluföra Sally Hansen nagellack! Jag tackar för tipset jag fick härinne om detta superlack, mina naglar ser nästan hyfsade ut för en gångs skull!
//Ullis

2:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cian:Tack, Sj, blev det... men nu är jag äntligen hemma i Nybban.

Hampus: Ta kontakt med Millan!

Tess: tack. hade väntat mig lite vår, men det ser uta att vänta.

Ullis: As-kalas!

2:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du sover väl vid det här laget? Eller har du fått ordning på Jetlagen? Skönt att du är hemma igen och där slipper du väl i alla fall göra "toa-pappers -kaffe" :) som man får i Stockholm.

6:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

bli kriminell...
(lag-brytare)

*grin*
Josephine

8:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka