.

Mamselamsen

lördag, mars 11, 2006

Nar jag anda sitter har och vantar pa att.... UPPDATERAD!

tjejerna ska vakna, roade jag mig genom att rota igenom Millans skor.... och de ar ett ganska stort antal!!!

Manga vet att jag inte gillar "Mimmi Pigg-skor" och det beror nog pa att jag sett dem sa himla lange. De har "Mimmisarna" kopte Camilla redan for fem ar sedan, sa det ar kanske inte sa konstigt att jag tycker att de ar lite passe'.
Mimmi1
Fast langst inne i ett horn hittade jag dessa och de tycker jag nog ar ganska gulliga... aven om jag sjalv aldrig i livet skulle satta pa mig dem.
Mimmi2

Tja, det var val det jag hade att formedla, av otroligt viktiga fakta fran Hollywood. :-)

Over and out/Mamselamsen, som nu ska fora ett hiskeligt oljud nar jag antrar duschen


Uppdaterad...
Formodligen ar jag galen som sitter har och laser Fru Skugges kronika men jag kan inte bara lata bli att kommentera den. Vad tusan hade hon for kattor som kissade overallt. Jag har haft manga kattor och de har BARA kissat i sin lada eller utomhus. Kan det vara att inte kattladan holls tillrackligt ren? Jag tommer Ebbas och Elsas lada tva ganger om dagen och de star alltid pa ko for att fa vara forst i den, nar jag tagit det sista spadtaget. Inte har jag nagra katter som springer pa diskbanken med eventuella smutsiga tassar. Mycket bus gor de, men sa ar de ju bara ungkattor ocksa. De kommer att lugna ner sig.

Sa jag begriper inte hennes kronika idag.

Jag fattar inte heller om hon dodat sina kattor for att de kissat lite har och dar... av nagon anledning.

Over and out? Mamsan...igen

17 Kommentarer:

Blogger schmut tycker...

mina katter har inte heller gjort något såvida de inte varit sjuka. katter brukar demonstrera genom att kissa/bajsa på fel ställen; för lite tid, för lite gos, fel sand, för lite mat, för mycket stress, fel rengöringsmedel i huset...

"Lyd nu ett råd: skaffa INTE djur om ni planerar barn"
haha.. snarare, skaffa inte barn om ni inte kan ta hand om en katt.

8:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: ASG..., Sa ratt... sa ratt!

8:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men så himla korkat skrivet!!! Mina katter har alltid varit rumsrena. Min kattungekull nu i vinter blev det helt av sig själva med hjälp av sin kattmamma. Alla fem var jätteduktiga. Barn mår bra av att få ha djur i sin närhet. Och jag håller med Schmut...om man inte kan ta hand om en katt så är det väl ingen ide att skaffa barn! Morr och fräs !

9:53 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Vilka skor! Varför skulle jag få stora platta fötter när jag älskar små nätta skor...?
En av de saker jag aldrig fattat.

När kommer du hem?

10:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Jag kommer till Stockholm pa mandagkvall... stannar hos Jessica och aker hem pa onsdag.

12:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nog för att sessa har bajsat på en och annan matta, men det händer en gång varannan månad.. när hon tycker jag har varit på villovägar för länge.. inte varje dag.... typ.

12:52 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Läste krönikan också, fattade inte den heller. Har precis kommit hem från lgh-titt. Ringde dig innan. Hör av dig om du är hemma. Ska in i duschen nu.

1:54 fm  
Blogger Lotta K tycker...

kommenterar sallan, men nu maste jag. haller med. blir bara ledsen nar jag laser kronikan. stackars linda skugge. nagon som kommer ihag fablernas varld? "djuren ar val ocksa manniskor?"

2:47 fm  
Blogger Monica med yffen tycker...

Jag har levt med katter i trettio år och aldrig haft en katt som inte är rumsren. Jag förstår inte vad hon menar. Säkert är det bara skrivet som provokation.

9:07 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det hon skriver verkar ju knäppt - möss & råttor kan bete sej så, men inte en älskad katt.

Instämmer med "schmut" - sista meningen.

Och Mamsen - KOM HEM NÅGONGÅNG! Jag behöver någon att teletjatta med!

9:46 fm  
Blogger hanna tycker...

RIKTIGT snygga pjuck. Speciellt dom röda skulle passa väldigt bra i mitt skoförråd :)

11:05 fm  
Blogger Gagga tycker...

Kom hem! Här väntar en intensiv marssol o snart är det vår :)

2:28 em  
Blogger Gagga tycker...

Ps. Dom prickiga var skitfina... Ser även ut att ha plats för ömma söndervärkta tår. Kanske skulle kunna ha sådana. Men de där är säkerligen pyttesmå om Millan brås på mor sin. Alla skor (nästan) är så snygga i små storlekar. I storlek 85 är de säkert groteska;)

4:02 em  
Blogger Jubbe tycker...

Fina skor tycker skofetischisten Jubbe!

4:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag håller fullständigt med dig om Skugge. Mina katter har aldrig haft problem med att gå på lådan. Den enda gång Sally kissat på fel ställe är när hon löpt, och lillebror inte orkat gå upp och släppa in henne till lådan :-)
Vilka underbara skor *vill ha*
Njuter av dina rapporter från den stora världen
kram

4:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sa efter att ha last alla kommentarer, betyder det att Skugge har misskott sina kattor, och borde ha stryk?

5:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

ja ngt fel måste det ha varit på dem... och med den städmanin hon har så kanske de helt enkelt vantrivdes med för starka rengöringsmedel eller dylikt. En normalt funtad katt som trivs skitar inte ner omkring sig på det viset. T.o.m. min Franseman (se bild i min blogg under "Katt och hund") som fick stå ut med en obytt låda till och från gjorde AldriG ngt utanför badrummet! Han kunde demonstrativt krafsa i en evighet eller MöjligeN lägga korven bredvid, men AldriG att han skitade ner någon annanstans. Hoppas ngn har koll på Skugges ungar... om katterna betedde sig på det viset...(?!)

8:12 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka