.

Mamselamsen

lördag, mars 11, 2006

Foraldramiddag igar!

Japp, efter en fordrink pa 17:e vaningen pa ett anrikt hotell i narheten, gav vi oss av till denna italienska restaurang, dar Millan och Katy redan vantade. Och vad blev det? Kyckling med parmesan forstass!!!! Ingen bild!

Dar satt vi stolta foraldrar med vara barn och tyckte att de var sa duktiga... vilket de ar forstass.

Det var ocksa riktigt roligt att de kande igen vart efternamn, eftersom vara ANOR (Fy f..n det lat maffigt) ar fran Gotland. Martinas mamma kunde t.o.m. beratta vem som bodde pa det stallet nu.

Annars inget sarskilt nytt, mer an att jag har gett upp letande efter Oscar!!! Jag sag honom forsta kvallen har, men sen dess... BORTA! Min Oscar, var en liten trind gubbe ikladd minimala kalsingar, svard och guldfarg. Dagen innan Oscarsgalan for han fram som ett Jehu pa Hollywood boulevrad och viftade med svardet. Men det kanske hande med honom som det gjorde med den guldfargade personen i filmen "Gold finger".... han dog! Oscars guldfarg var kanske ocksa giftig. Hm......

Nu ska jag planera lite for dagen... en tur till mataffaren. Mer smaskens till Sverige... flytande ost pa flaska och sa.

Over and out/Mamselamsen, forst uppe som vanligt.

12 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

aha, du skall kopa rekvisita till dina matbilder...da har man ju nagot att se framemot, hade tankt dra in pa maten fran o med nasta vecka, ungefar tills nar du kommit hem sa det passar bra!! pusspuss

6:25 em  
Blogger Ilva tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

6:27 em  
Blogger Ilva tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

6:27 em  
Blogger Ilva tycker...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

6:27 em  
Blogger Ilva tycker...

det dar var jag det for blogger hostade fram FYRA likadana kommentarer...

6:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hm... jag borjade faktiskt undra. :-)

6:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hm... jag borjade faktiskt undra. :-)

6:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det finns tydligen fler som kan upprepa sig. :-D

6:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vi kanske är släkt. Nästan hela min släkt kommer från Gotland. ;)

6:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Londongirl. Vi kommer fran Sjonhems socken... ett speciellt stalle dar.

7:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vet var det är. Finns det en gård där med ditt namn? G ? Är ju så typiskt gotländskt.

8:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp.. that's it. :-)

8:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka