.

Mamselamsen

onsdag, januari 18, 2006

Vaken!

Eller rättar sagt "uppe i lodrät ställning"... mer är det inte. Lika morgonsömnig som vanligt. Får se framåt kvällen om den där flaskan med Ginseng och Drottninggelé gör någon nytta.

Hur som helst... idag ska vi på studiebesök på Skattemyndigheten och FAKTISKT ska det bli ett intressant möte. Vi ska få en frågestund och jag är "fullsketen" med frågor... fast kanske inte om just det de förväntar sig att vi arbetslösa ska ställa. Mina frågor kommer att handla om utländska bolag som driver verksamhet i Sverige.... var, när, hur och varför ska de beskattas. Lika så kommer jag att ställa frågor om "publishing-företag" och dess beskattning. Hm... undrar om de kommer att kunna svara på det.
Se där... se där! Nu har hjärnan redan snurrat igång. Det tog bara fem minuter... dom där mysko flaskorna hjälper nog trots allt.

Over and out/Mamselamsen, som inte hör av sig igen förrän efter fem här i Bloggosfären... och är då förhoppningsvis lite klokare.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hmm kanske du får några svar iallafall.

Jag satt förre veckan och försökte få reda om proformor till Norge
Men då visade det sej att den pesonen var på semester..

1 person på hela skatteverket som kan svara på Norgeexport.Det är så att man häpnar.

Bidrottninggele? Dricker man sånt?
Det trodde jag var typ huvudingrediensen i ansiktskräm..
Ha det så kul
Tjing

7:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hittade en kissemiss som är milt sagt också vaken! *grin*

11:13 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Jag vet!

12:40 em  
Blogger anna tycker...

drottningsgele???

1:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna: Ja.... Royal gelly!

2:56 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka