.

Mamselamsen

måndag, januari 16, 2006

Jag känner mig som en kvinna i karriären....

även om jag på en kurs i bokföring.... för fjärde-femte gången :)

Och varför känner jag så tro?

Jo, för varje dag när jag kommer hem är maten klar och idag hade Stephan minsann bjudit till ordentligt.

Ljus på bordet, fläskfilé (49:-/kg), råstekt potatis, smaskensås och färska grönskaker. Till råga på allt hade han öppnat denna.
Måndagsvin liten
Jag känner mig så himla lyxig och bortskämd!

Ska nog ta nästa kurs också.... lära mig att hantera Excel lite mer djupgående. Det finns ju massor man kan göra med det programmet, som jag inte hade en aning om. OCH få middag serverad när jag kommer hem.

Och jag som hade tänkt vara lite PMS-gnällig idag. Fast PMS var väl att skryta förståss... i alla fall i min ålder. :-) Jag har ju kommit i den åldern så att PMS möjligtvis kommer en gång om året nu mera. Fast å andra sidan kan det ju vara den gången nu.

Få se om jag gnäller lite senare ikväll... har inte lust just nu.

Over and out/Mamselamsen, klimakteriekärringen.

12 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

hahahaha! ska du ta kursen för att lära dig eller för att bli bortskämd ;)

6:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Båda!!!! *fnissar*

6:18 em  
Blogger Humlan tycker...

Kurser kan alltid vara nyttiga och att bli ompysslad är alltid nyttigt och bra för själen! (För er båda, tror att det även är nyttigt att pyssla om andra!)

6:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

WOW!!!!!! Du är värd det! VIlken Karl du har hittat!

6:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humla: Jag gillar också att pyssla om.

anne-maj: I know!

7:15 em  
Blogger Bantartant tycker...

Det låter gott, här gäller pulversoppsdiet just nu....
Sådana karlar växer inte på träd..

7:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bantartant: Pulversoppor... jag har en mycket bättre metod som jag kör med nu... men kan inte skriva om det här. Maila om du vill veta.

7:37 em  
Blogger Farsan_Baloo tycker...

Fläskfilé för 49 kronor kilot? Du handlar inte på ICA märker jag...

8:44 em  
Blogger PGW tycker...

Är du absolut SÄKER på att Stephan inte har någon singelbror till mig? Någonstans? Alls ..?

10:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Jo, han har ju en tvillingbror, men han var ju för gammal för dig juh.
Farsan: Nä... jag handlar på Willys och de hade en drive för någon månad sen och då lade vi upp ett rejält lager ska du veta.

11:16 em  
Blogger PGW tycker...

Tja lagar han mat till mig och bygger Jysk-möbler kanske jag kan ha överseende med åldern, gillar han yngre kvinnor månntro?

9:27 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Nä... han är inte alls åt det hållet.

8:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka