.

Mamselamsen

söndag, januari 15, 2006

I går kväll lyssnade jag klart på...

Henning Mankells bok "Steget efter". Jag låg i sängen med ögon stora som "rått-pi...ar" och hjärtat bultade. Samtidigt var jag skitförbannad. Var för i helsike ska Kurt Wallander fixa alla brott på egen hand? Skicka efter förstärkning eller åk därifrån. Jäkla macho och egotrippad karl.

Mitt stackars hjärta klarar nästan inte av att diabetessjuke Kurt ska utsätta sig för att bli skjuten mitt i pannan. (Jag var tvungen att tända lampan för att våga lyssna på slutet.)

Nästa CD-bok blir lite mer behagligt för mitt stackars hjärta. Bodil Malmstens "Det är fortfarande inte ordning på mina papper".

Over and out/Mamselamsen, som "blir" Kurt Wallander när hon lyssnar.

7 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ska jag vara ärlig.... lyssnade jag aldrig färdigt på "Damernas detektivbyrå". TRIST!

"De röda vargen" Tar sig på slutet. Jag tyckte också att den var seg i början.

10:45 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har läst både "Tio tankar om tid" och "Tankekraft". Mycket mycket tänkvärt! Jag gillar verkligen Bodil Jönsson

10:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kan jag förstå! :-)

11:38 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Storasystern: Mmmm.... böckerna är alltid bättre och filmerna.

Därför tittar jag ytterst sällan på film. Jag vill liksom göra bilderna själv i huvudet.

12:53 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Bodil Malmsten och Bodil Jönsson är väl så långt ifrån varandra i berättarteknik som man kan komma - men båda är bra.

Förmodligen bleve det inte spännande om de var flera. Eller om alla poliser var sams och samarbetade. Min poliskompis läser/ser inte deckare eftersom det är så förskräckligt förljuget. Polischefter blir ofta värre karikerade än lärare...

1:16 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Förresten - Damernas Detektivbyrå skippade jag efter ca 50 sidor. Är det inte det minsta roligt eller intressant/spännande då, så får det vara.
Då är det bra med lånade böcker...

1:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Puh... trodde det bara var jag och monica som tyckte boken var skittrist.

1:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka