.

Mamselamsen

lördag, januari 14, 2006

Morning "everyhopa"!

Ensam i huset... nåja i lägenheten i alla fall. Skönt! Hästskokastningen har börjat igen. Idag är det tävling i Lessebo. Eller "Lajsbo", som de säger där. Måtte det gå bra, så jag får hem en glad och munter make i eftermiddag som på lätta steg bär upp tvätten 14 miljoner trappsteg ner.

Förresten... igår var det ju Tjugondag Knut om jag inte missminner mig och det är ju då alla juldekorationer och granar ska väck. Men jag... jag vägrar... VÄGRAR! Vår ljusstakar ska minsann få stå kvar till sista januari. Jag satte ju upp dem långt före Advent, så det är ju inte mer än rätt att jag låter dem stå kvar till långt efter Knut-dagen. Japp så får det bli.

Och våra gransrisslingor med belysning ska även de få sitta kvar. Jag har tagit bort de röda rosetterna och ska snart dekorera med små påskliljor och tulpaner istället. Vad tusan för måste man ta ner det man gillar? Nää, jag vägrar även det! Fasen så anarkistisk jag har blivit... det måste bero på åldern. =D

Over and out/Mamselamsen, som blev en riktig "biatch" efter 50.

4 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Ja, är det inte konstigt att man bryr sig mindre och mindre, och gör mer och mer som man vill? Är det kanske det som kallas mognad?
...Undrar hur jag blir när jag fyllt 50? :-)

9:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa... det är så himla skönt att fullständigt skita i allt etablerat.

För att inte tala om mode och trender. Jag skiter fullständigt i vilket.

Såg förresten på Expressens sida om trender, att jag förmodligen är jäkligt trendig just nu. Det ska vara blommigt och tydligen lite engelskt stuk över saker och ting nu. Fanken... jag är het nu!

10:07 fm  
Blogger crrly tycker...

Bra! Håller med. Återstår att se om jag kan få maken att låta bli att ta ner allt som lyser upp så fint nu i mörka januari...

11:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

crrly: Ha... vad glad jag blr när jag hör detta.

11:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka