.

Mamselamsen

torsdag, januari 12, 2006

Nu har det hänt något riktigt jäkla hemskt och deprimerande.

Kom hem från kursen och såg att tant-katalogen från Klingel hade kommit. Jag ställde mig vid fläkten... ja ja.. Ni vet vad jag gör där. Hur som helst skulle jag visa Stephan alla "kärringkläder" som finns i den katalogen. Iiiiiiiii...... Döm till min fasa, när jag bläddrade genom den... jag hittade kläder som jag vill ha!!!!!!!

Nu är det kört för mig. Jag ÄR tant... kärring... gumma... passé. En mogen kvinna alltså. Och enligt tjejerna betyder mogen nästan rutten.

Oj oj oj.... måste kompensera detta med en ny handväska i guld.... NÄÄÄÄ..... för jag ska ha en i lack!!!!

Over and out/Mamselamsen, som omedelbart beger sig till Ebay.

13 Kommentarer:

Blogger Lyckliga Grodan tycker...

leve tanten!!!!! ja alltså det positiva med tanten.. hon gör som hon vill, bryr sig oerhört lite om trender, tar för sig av livet men på ett smart sätt.. tanter kan ha vilka kläder de vill..

5:31 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag håller med Lyckliga grodan! I "en viss ålder" törs man tycka efter sitt eget huvud och lyder inga orakel.

En karl sa en gång att kvinnor är som vin - blir bara bättre i moget tillstånd. Jag tror på honom...

5:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OK..... jag är tant!!!!

Samt att jag tror hellre på din karl, Bloggblad än på min tjejer.

6:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du är så underbar! Det är klart man blir bättre ju mer man mognar.

6:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Rutten är inget trevligt ord. Man kan väl komparera så att det låter lite finare, mogen - övermogen. (Om det kanske hjälper?)

6:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du fick mig att le....
Men hallå, vad är Klingel för nånting? Aldrig sett katalogen. Ska goggla på den nu...

7:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tack alla raringar! Jag är en "Tant-biatch"!! Det kan jag ta.

Anne-maj: Du är alldeles för ung för att få den katalogen.

7:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oh... himmel.... hur kunde jag bli anonym?

7:43 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jo, men nu var det inte MIN karl som sa det... tyvärr...

7:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bara att inse...det går inte att komma undan

9:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Shiiiit man"! Jag är tant!

9:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Va? Jag har nyss beställt hem katalogen. Klicakde på "Fru" i adressformuläret, så!

9:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad lustigt, hade aldrig hört talas om Klingel, igår damp den ner i min brevlåda. Är jag tant också då eller.... (41 år)

8:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka