.

Mamselamsen

fredag, januari 13, 2006

Ja ha ja... UPPDATERAD!

Jag plockade lite här och lite där bland alla förslag jag fick. Upptäckte att jag bara hade tre kycklingfiléer hemma så jag letade fram lite kycklingben som låg och skräpade bland isen längst in i frysen.
Kycklingfilé liten
Kolla... kolla!! Visst ser det lite smaskigt ut genom den skitiga rutan. Jag gjorde någon form av "grill-marinad-tager-vad-man-haver-i-kylen-gojja". Lite olja... lite sweetchilsås... lite soya... lite vanlig chilisås... ganska mycket vitlök... lite salt och peppar.... så får vi se vad det blir av det.

Men jag tror att jag ändå börjar tackla av, för det blev ingen musik... utan slutet på Henning Mankells CD-bok "Steget efter". Det var så himla spännande så jag hoppade nog en halvmeter när Stephan satte nyckeln i låset.

Nähä, tillbaks till spisen!

Over and out/Mamselamsen, så himla skapande.


Uppdaterad.
As-kalas! Jag stod och förklarade för Stephan mina konster i köket. När jag beskrev gojjan jag hade smetat på, vände han på ryggen och gick.... in i sitt sovrum och kom ut med denna presentförpackning med grillsåser som han hade fått av Camilla i julklapp.
Grillmarinader liten
I SOVRUMMET!! Va tusan, sådana grejor ska vara i köket. Men OK, jag tar dem nästa gång. De ser faktiskt ganska spännande ut. Jag har aldrig sett Tabascos grillsåser förut.

Over and out/Mamselamsen, som... va´f...n ... glömt vinet!

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Här blir det då dillkött (på kalv), med riktigt sötsurdillsås!
Till dessert skall jag göra en päronkaka!

5:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oh... dillkött har jag inte ätit sen jag bodde hemma.

5:54 em  
Blogger Batbut tycker...

Här har vi kört ut stortrollet i köket. Med hårda instruktioner. Så får jag se. Spänningen är stor *S*

6:08 em  
Blogger anna tycker...

får man komma på lite mat? matlagningsmotivationen är inte på topp just nu....

6:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anna.... kom! jag tror att det finns ett par sparrisar kvar.

6:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

batbut: jag skulle aldrig våga ge instruktioner till Stephan... han är ju kock. Och skulle jag försöka, får jag nog laga maten själv.

6:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har varit här inne på din blogg och läst många gånger (OCH pusslat =)) och jag måste bara säga:
Att du verkar ha en sån skön humor.
Att du verkar vara en sån himla härlig människa.
Att du har en sån livsglädje som dessutom smittar av sig (på mig) genom det du skriver.
Med dessa ord vill jag bara säga TACK! för att du förgyller min grå vardag!
/Lindsay

7:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Maken köpte med sig takeaway från Italienska delikatessbutiken. Typiskt att jag ammar...rödvin hade suttit fint.

Jag har verkligen snöat inne på lyssnarböcker på sistone. Det tar längre tid men uj vad spännande en deckare kan bli...

8:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lindsay: Tack! *rodnar som en blyg viol*

mifflan: CD-böcker är suveränt. man kan ha dem med sig överallt. Och man kan göra diskandet och strykandet så himla mycket roligare med en CD-bok i bakgrunden

8:23 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Mamma!! Katy messade mig precis och undrade nar hon ska borja mixa om mina latar...sa det kommer bli gjort nu!!! Och hon e proffs!! BAST liksom!!!!! Sa snart kommer du fa ett par...Jag sak ocksa prata med Enrico om att spela in alla vocalsen och stammorna....Sen du!!!! BRA VAAA!!!!???

8:42 em  
Blogger crrly tycker...

Moahahahaha! Jag tänker INTE fråga vad S hade för baktankar med att ha marinaderna i sovrummet...!! Men han trodde nog att det var dyrbara massageoljor...! ;D

11:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka