.

Mamselamsen

torsdag, januari 12, 2006

Men det har hänt roliga saker också.

Varje dag när jag kommer hem till min lille "hemmaman", får jag långa och målande berättelser om vad kattorna gjort under dagen. Sen även hur han uppfostrar dem med mjuk hand. Sömntutor liten
Efter att ha levt halv jä...el med Stephan, har de slocknat. Men de sover inte... de bara ligger och samlar nya krafter för en ny vansinnesraid genom lägenheten.

Maten är lagad och kaffet är klart. Jag tror jag ska ta och gå en sån här kurs till, när denna är slut, för så här bortskämd har jag sällan varit förut. :-)

Jag är gift med en f.d. macho som blivit en mjukis.

Over and out/Mamselamsen, spoiled

13 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Hemmaman... låter inte så tokigt. Det skaffar jag mig en, då när månggifte blir tillåtet. Fast vem vet? Maken kanske skaffar sig en liten hemmafru? En liten villig en...

7:58 em  
Blogger crrly tycker...

Gosigt! :)

8:04 em  
Blogger Humlan tycker...

Det är aldrig för sent att ändra sig, att skaffa sig nya vanor eller lära sig något nytt...
Några går på kurs, andra ändrar attityden! Katter ändrar sinnesstämningen, mellan energiutbrott och total avslappning.

8:16 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Man kanske skulle skaffa sig en katt till. Får man en hemmaman då?

8:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kan inte vänta tills jag flyttat hemifrån. Ska genast börja sällskapa med en liten kissemiss, om inte två =)

8:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Just nu har det faktiskt fixat sig med boende =) Tack ändå för tipset! (och så klart komplimangen)

9:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hemmamän kommer inte automatiskt med kattor! Ville bara upplysa om det. Det handlar om en karl som sålt sitt företag och inte hittat något nytt ställe. Inte jag heller för den delen.

Humlan: Jag älskar när saker... och folk förändrar sig... till det bättre.

Andreas: Guuuuuud så roligt!!!!

Bambi: Och alla andra.... Ni är så välkomna! Jag tycker det är skitkul med alla som kommer hit... jag vill bara inte veta hur många Ni är.

9:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Du skulle behöva ett koppel med män. En som hjälper till att dra in pengar, en som städar, en som lagar mat, och en som skriver "notepads" (vad tusan heter det på svenska?) och en som sköter trädgården. Samt en som täpper till truten på grannens ungar på sommaren när de hoppar i poolen.

9:20 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

En hemmaman!? Åh, DET vore nåt. Min är aldrig hemma... Du vill inte hyra ut honom?

9:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

biggis: Min kära make är med på noterna. Vilken service eftersträvas? *fnissar*

Han är D Y R !

9:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Om jag läser lite mellan raderna, så listar jag snabbt ut, att dina katter är fullt normala! Synd bara att dom sover ibland.

9:48 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Åh, han bör kunna laga mat och vika tvätt lika bra som den jag har. Om han dessutom har långt hår och kan headbanga är det självklart positivt!

11:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bigis: Det sket sig på håret. Han ärhur korthårig so helst.

6:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka