.

Mamselamsen

söndag, januari 15, 2006

Nu är jag på gång i köket igen! Uppdaterad!

Eftersom de röda paprikorna bara kostade 15:-/kg, köpte jag ett gäng. Så idag står det köttfärsfyllda paprikor på menyn.

Receptet är jätteenkelt. Köttfärs, lök, ris och en påse som jag fick av Sladdis.
Pulver liten
Påsen innehåller: "Za polnjeno papriko in sarmo". Fråga mig inte vad det är, men hennes paprikor bli i alla fall goda. Får se hur våra blir.

Och ILVA!!!!! Jag lovar en bild.... för detta kan jag väl ändå inte misslyckas med.

Over and out/Mamselamsen, the Hell-chef.


Uppdaterad. 16.00
Paprikor1 liten
Höll på att glömma att fotografera dem. Men det duger väl med endast tre paprikor.

Konstnärligt betyg? Tja, så där. :-) Jag skyller på kameran!

Over and out/Mamselamsen, proppmätt

17 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Mums igen! Jag vet precis vilken typ av fyllda paprikor du menar (tror jag LOL). Inte den där svenska 70-tals varianten utan dom där man får när man har vänner från ex-Jugolsavien. Namnam!

2:43 em  
Blogger Batbut tycker...

hm.. måste säga att bilden inte direkt var aptitlig *s*. Ser ut som ngn har proppat XXX full med XXX. Hoppas det blir bättre IRL *s*

2:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ful färgåtervinning och layout! Påmminer som typ, den legat i skafferiet eller i solen!

Fyllda paprikor. Nostalgi! Vem minns Chili Con Carne, Hawaiipizza, Fondue, sånt mat man åt på 70-80-90 talet..

3:11 em  
Blogger Ilva tycker...

om inte annat sa kan du ju fixa till forpackningsfotot o latsas. OM det inte gar bra. Darrar av nyfikenhet!

3:29 em  
Blogger PGW tycker...

Fant ..? Mald torkad elefant eller ..?

3:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

TRE paprikor. Du och Stephan. Vem äter den tredje:-)

4:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anne-Maj: Det var fem från början. En ska jag ha med mig som lunch i morgon... och de andra tar nog Stephan.

4:41 em  
Blogger Terése tycker...

Ser riktigt gott ut! Mmm, jag blev riktigt hungrig nu.

4:52 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Ser gott ut. Ska prova, har inte gjort fyllda paprikor på tre evigheter, så tack för tipset!

5:01 em  
Blogger Ilva tycker...

ser ju inte sa dumt ut, maste nog lagga ut ett recept pa fyllda paprikor som man gor dem har! Tack for puffen!

5:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vassego! Kul att kunna inspirera någon gång. Och inte bara ge Er avsmak. :-)

5:18 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Är du säker på att paprikorna är riktiga? De ser mer ut som av plast...

5:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: I så fall kommer vi att bli MYCKET konstiga i magen snart.

5:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Letar aldrig nya recept, men nu fick jag ett "på köpet" när jag läste din blogg! Tycker dock du är lite väl hård mot dig själv! Tycker de ser toppen ut. Är de lika goda som de ser ut? Kram!

9:15 fm  
Blogger Petra tycker...

Fant!! Vi köper alltid på oss mängder med påsar när vi är i Kroatien! Kan man köpa dem i Sverige nu?

1:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Till Petra: Jag har kunnat köpa dem hur länge som helst hemma i Helsingborg i invandraraffärerna. Men nu finns de även på City Gross av alla ställen. Men annars, prova olika invandraraffärer (om ni har sånna i er stad)så slipper ni köpa med er massor från Kroatien.

6:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ser väldigt smaskigt ut tycker jag! En helt annan grej... Du skrev om en väldigt bra ansiktskräm som du alltid återkom till.. Vilken är det? Vill gärna testa den :-)

11:40 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka