.

Mamselamsen

måndag, januari 16, 2006

Vi inneboende!

Kan någon förstå hur dessa stiliga varelser överhuvudtaget kan tillåta att vi sunkiga halvmesyrer kan få bo hos dem.
Ebba stilig liten
Ebba von G.
Elsa liten
Elsa von G.

Asch, jag lägger ut ett par foton till
Wrestling liten
Wrestling!
Vila liten
Och efter en rejäl brottningsmatch, måste man ta en tupplur.

Jag tror inte det finns finare, häftigare, gulligare och sötare kattor på denna jord. Säg gärna emot mig. :-)

Over and out/Mamselamsen, den stolta matten

21 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

De är jättesöta. Men min katt är ju så klart häftigast! Fyller 18 till sommaren, nästan tandlös och älskar att bli dammsugen ;-) Jo, jag har till och med filmbevis på det där med dammsugningen! På hennes hemsida: http://hem.bredband.net/jenko/

10:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilka söta små djur du har där. Ebba ser precis ut som mina föräldrars katt gjorde, och Ebba hette föresten min farmor.

10:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

De är ljuvliga!!
Varje gång du postar bilder på dina "frön" blir jag sugen på att skaffa en kompis till min katt!

10:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

mhm :) katter :) nu är "mina" oxå online!

10:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Dom är för goa, har precis lagt ut ett par roliga kattbilder på min blogg, fick dom av en god vän och tyckte att dom skulle göra sig bra på bloggen. Ha det gott!

10:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jenny: Jag har aldrig sett en så ynklig katt i badkaret, eller en mer njutande katt som blev dammsugen.

Ida: Det är enklare med två kattor.

Josephine: Jaa, jag kollade dem. Nästan.... men bara nästan lika mysiga som mina. :-)

10:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

therese: Rusar och kollar.

11:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hur ljuvliga som helst!!! Fast lika underbara som MINA pälshögar är dom förstås inte. LOL

Vad stor hon hunnit blir Lill-Ebba.

11:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hexi: Japp, Ebba kommer att bli en mastodont. Jag menar hon är ju bara 6 1/2 månad.

Fast mina är allra allra finast i hela världen.... faktiskt hela universum. Slå det du. :-)

11:24 em  
Anonymous Anonym tycker...

Host, fnys å harkling!! Är detta nån mobbing eller????
Hejda dej! Säger bara en sak: MINA KATTER,,,,,,

2:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

rita: Ok, då! Men i detta huset är de i allafall vackrast!

6:13 fm  
Anonymous Anonym tycker...

De är bedårande! Det FINNS inget sötare och finare än katter och dina sötnosar är riktiga skönheter! Självklart är de mattes världens bästa katter. :)

Jag blir så avundsjuk på alla som har katt. Skulle vilja ha själv men jag bor i en liten etta - är rädd att det ska bli för trångt för de små liven. Jag måste ha två eftersm jag jobbar - så att de har sällskap. Och hur ska två katter kunna få vara katter när de ska trängas med en tvåbent på 33 kvadrat!? :( Men alltid när jag ser så fina katter som dina så bara vill jag ha! :)

/Mia

7:46 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Min stora tjej har en katt som bor i en lägenhet som är 37 kvadrat och hon verkar må bra.

7:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lennart: Vilket sammanträffande.

Kan berätta att Ebba har namnsdag på min fördelsedag.

8:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Oj säg inte så där. Nu sätter du idéer i huvudet på mig! ;)

Jobbar hon? Hur klarar sig katten ensam?

8:35 fm  
Blogger PGW tycker...

Ebba har en helt otrolig svans! Som en tvättbjörn! :-)

9:28 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa, hon jobbar heltid. Hon sover hela dagarna och vaknar till livs när hon kommer.

9:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: och då är den inte helt utvuxen efter brandmalören i början av decembet. När den är "klar" är den en gigantisk plym!

11:16 fm  
Blogger Efva tycker...

Mitt pälsunder. Lataste pösmöken i Skåne! Sitter just nu intill mig och väntar på supén (för inte kan man kalla det kvällsmat när man e katt ;) )

5:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

En riktig myspös!

8:01 em  
Blogger Lindas trädgårdsblogg tycker...

Mina killar är också rätt söta. Har dock inte lagt ut några gosbilder (DET är dom bra på!)
Lillkillen (randig) och Gosegubben (svart)

12:00 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka