.

Mamselamsen

måndag, januari 16, 2006

Vad jag avskyr och vad jag gillar.

Jag avskyr:
- Avundsjuka... som kan visa sig på de mest outgrundliga sätt.
- Människor som skryter över vad de har och förväntar sig att man ska bli imponerad på något vis.
- Folk som utger sig för att vara något de egentligen inte är. Stackarna!
- Snikenhet!
- Falskhet


Jag gillar:
- Folk som står med fötterna på jorden och har "sunt bondförnuft".
- Folk som har och inser att de faktiskt inte är bättre än de ÄR!
- Folk som vågar vara sig själva och stå för det.
- Folk som unnar andra människor lycka och framgång.

Apropå det med att skryta, kom jag att tänka på när "hönsen" var på "Miyagis" i Hollywood och ägaren tog med en av tjejerna ut för att visa sin otroligt dyra och coola bil... en röd Ferrari. Och "dotra" som inte kan ett dugg om bilar sa bara: "Tja, den var ju söt... och låg!". Snacka om att kasta "pärlor för svinen". *skrattar*

Hm... undrar om det inte, trots allt, är den där årliga PMS:en som är i antågande? (Förhoppningsvis den sista.)

Over and out/Mamselamsen, som kanske plockar fram sin cykel för sista gången

14 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag vill oxå plocka fram cykeln för sista gången...Men näää...Det är bara att glömma de närmsta 20 åren...
pms-häxan i mej dämpades med ett otroligt bra medel som heter Depo-provera ( det är förresten det de "kemkastrerar" våldtäktsmän med ..Låter inte så uppmuntrande kanske men på kvinnor med pms är det utmärkt...

otrevliga pms-besvär botas näst bäst med choklad,bra bok och ett soffhörn med bra belysning

Tjing

8:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Aj fan..jag som skröt om mina lackstövlar...

8:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kan inte annat än hålla med dig, på varje punkt!

8:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja men det är ju skillnad. Jag menar lite större grejor.

Vá tusan... jag skryter ju hejdlöst över mina guldisar.

Husmusen: Du har bott i ganska många år i USA eller?

8:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kan bli avundsjuk det ska jag inte förneka..
men jag blir nog mest arg på mej själv..
Det mesta jag blir avundsjuk på är typ när vänner gör om köket för 4:de gången på ett år..Jag vill ju oxå
Men jag vet ju även att de sparar som attan för att göra det..medans en själv bränner stålarna på kläder.
Oj nu spårade jag nog ur..det kanske inte var sån avundsjuka du tänkte på.
Nä nu ska jag gå och lägga mej men först ska jag ta lite filtrerad luft..

Natti

8:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: *fnissar* "Filtrerad luft"... Det ska nog jag också.

De kanske är avundsjuk på alla din fina kläder.

Avundsjuka tycker jag är OK om man säger det till personen i fråga. "Jag är så gräsligt avundsjuk på att Ni ska åka till.... Hawaii". Det är renhårigt.

Det är den där "bakom-ryggen-avundsjukan" som jag avskyr.

9:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det finns ju en sorts "positiv" avundsjuka med. Du vet den där känslan där man av sitt hela hjärta verkligen unnar den andra människan det den har fått och verkligen DELAR glädjen samtidigt som man känner "åååååh, en sån vill jag också ha".

Det är synd bara att den känslan har samma namn som den missunsamma, negativa avundsjukan för det är ju frågan om två helt olika känslor.

11:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Folk o folk,, du gillar mej, förstår jag!
Pms, va fasiken, det kommer jag nästan inte ihåg ens!

2:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hexi: Japp, så tycker jag också

Rita: Lyckliga du!

6:15 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Niet, jag har inte bott i USA, i Kanada.

7:42 fm  
Blogger Ilva tycker...

apropa bilar sa blev jag o min bastis upplockade av en typ med en Rolls Royce en gang i London, vi kollade inte in vad det var for bil vi akte med, den var bara stor tyckte vi o du skulle ha sett agaren nar min bastis fragade om det var en diesel...

8:13 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Husmusen: är inte menatliteten lite annorlunda än här?

Ilva: *skrattar högt mitt under "lektionstid"*

11:20 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Något, men inte mycket. Eller det beror på, förstås. I storstäderna är det dock same same.

12:37 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Det är skönt att bli nedtagen på jorden. När vi hade bytt bil en gång - ovanligt nog en större och lyxigare fransk (men det var en engångsföreteelse typ "leksak") kom en kompis förbi tittade lite slött - "va fin! Är det en amazon?" (Maken bröt ihop. Temporärt) Vilket kön kompisen hade? Gissa!

5:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka