.

Mamselamsen

tisdag, januari 17, 2006

Ikväll är jag så outgrundligt sömnig....

så just nu finns det bara en sak som hägrar för mig.
Min säng liten
Den här!!

Jag tror att det är den där evinnerliga vintertröttheten som kommit över mig. Visserligen brukar den komma lite senare... någon gång i februari. Men nu ska jag mota Olle i grind med detta dundermedel!
Ginseng liten
Dessa flaskor köpte jag på den senste trippen till Camilla. Flaskorna ser lite mysko ut. Lite som om det är meningen att man ska sticka ner en kanyl i flaskan. Men det gjorde inte jag. Jag karvade upp ett hål och sög i mig.... vad det nu var.

Men jag återkommer imorgon om ifall jag känner någon skillnad. Jag kanske vaknar pigg som en... mört... lärka... gnu... struts?

Over and out/Mamselamsen, as-kalas-sömnig

12 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Ginseng ... Jelly?! YUK!

7:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa.... Royal Jelly!

8:05 em  
Blogger Humlan tycker...

Tar du den på kvällen?
Tänk om den är så uppiggande att du är klarvaken kl 03 i natt!

8:21 em  
Blogger schmut tycker...

jelly knark? eh...ok. det låter nästan trendigt. jaha, här ligger den nya jelly baren. välj mellan smakerna ginseng, a-vitamin eller guarana. jellyn serveras i en enkel to-go shot

8:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kör med mycket grönsaker just nu. Verkar uppiggande, är är visst rätt så nyttigt sägs det, men ack så tråkigt. Hoppas att du får sova inatt! (Minns när jag försökte mej på Q10 eller nåt sånt!)

8:39 em  
Blogger SilverLakeSwede tycker...

Du vet väl vad Royal Jelly är? (Klippt från Wikipedia)

"Royal jelly is a type of bee secretion that aids in the development of immature or young bees. It is secreted by the heads of young workers and used (amongst other substances) to feed the young until they develop to the desired rank. If a queen is desired, the hatchling will receive only royal jelly as its food source, in order that she will become sexually mature and have the fully developed ovaries needed to lay more eggs for the hive."

Bi-saliv med andra ord. Mums. Men har sedan urminnes tider ansetts ha medicinska egenskaper, som ormblod och tigerpenis :-)

Var ni och handlade i Chinatown? Dom har mycket kul prylar där...

Bzzzzz på dig.

9:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

David: Jag köpte dom i "99 cents store". Så fasen vet om de verkar. =D
Men bisaliv är OK... bara jag blir drottning. Fast jag tror att det kan bli vissa problem med äggläggningen i min ålder. Men man vet aldrig. *skrattar*

Humlan: Ska jag vara ärlig är jag klart pigg just nu. FAST det kan ju bero på kaffet.

Schmut: Ahaaa.... en affärsidé.

Gerd: Vi ska börja med stora grönsaksdieten imorgon. Stephan har gått upp 4 kilo de sista månaderna.

9:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Shit i alla piller och grönsaker. Gå och sov om du är trött som björnar gör.. IDÉ....

9:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: DET skulle jag verkligen vilja göra... och vakna upp den första april.

9:56 em  
Blogger Batbut tycker...

HA! Du är bergis lurad. Är förmodligen Red Bull i den. Och så får Du vingar. Bautavingar. Stackars Stephan får sätta ankare på Dig så Du inte flyger iväg

10:06 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jösses, jag törs inte ta ginseng på morgonen ens, jag blir vrålpigg och somnar inte på kvällen då.
Bättre att blogga lite som sömnmedel... hoppas på att hamna på nån gäsp-sida....:) Fast det finns så få, måste leta upp nån sån där modern med innesnack och förkortningar där jag inget fattar...

11:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har du inte provat Rosenrot?

Det är grejer det:-)

10:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka