.

Mamselamsen

torsdag, januari 26, 2006

Små kissar blir stora kissar!

När Elsa kom hit för en tid sedan som en ytte-pytte-kisse, nöjde hon sig med att emellanåt snappa åt sig små pappersbitar av toarullen och leka järnet med. Döm till min förvåning när jag ikväll upptäckte Elsa, med mycket stolt hållning tåga förbi soffan och in i mitt rum, med hela rullen i munnen.
Elsa och toarullen liten
Behöver jag berätta att hon gav mig onda ögat när jag försökte rädda den enda toarullen i huset just nu? Ja ja, en liten bit fick hon behålla.... en halv meter eller så... som nu ligger över hela mitt sovrumsgolv i mikroskopiska bitar.

Over and out/Mamselamsen, som har ett golv (om man kisar) som verkar bestrött med vita rosenblad.

6 Kommentarer:

Blogger Monica med yffen tycker...

På uppdrag av Bloggblad: Här är en länk med kläder som passar katter:
http://www.hundklader.gustafsson.st/monster.aspx

(Observera guldvästen :))

9:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Skulle jag försöka få på Ebba och Elsa dylika paltor, skule det bli liv i luckan här.

9:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det sitter en svart kisse bredvid mig som just nu tittar avundsjukt och önskar det var han som bar runt på toarullen.

10:24 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

duktig kisse.. hon kommer att fånga stora råttor med tiden..

10:31 em  
Blogger carra tycker...

Asgarv!! Ja se dessa pälsbollar! Det var en väldans härlig bild på din söta toapappersmarodör.

11:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Man blir så glad av bilden. Jag vågar inte skratta åt er, för ricken är stor hos oss också.

8:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka