.

Mamselamsen

torsdag, januari 19, 2006

Jag älskar kaffe!

Men då endast när det befinner sig i muggen... och inte över hela skrivbordet och golvet. Åh... så sur jag är (en liten stund).

Självklart när jag sätter på datorn, ska en viss liten kisse absolut lägga sig på tangentbordet, vilket resulterar i att jag ska lyfta bort henne och fastnar med ärmen i örat på kaffeuggen. Splasch..... kaffe på bordet, alla papper, golvet, tofflor och morgonrock. Vad hände? Jo vi är 12 meter fattigare på hushållspapper.

MEN det positiva var att inget kom i datorn och att Elsa nu ligger som den väluppfostrade katt hon är, bredvid datorn. Hurra!

Och man kan inte vara sur länge med en jättelycklig katt som just nu ligger framför mig på bordet och spinner högre än en V8-motor.

Nu ska jag ta mig en kopp med NYBRYGGT kaffe (det förra var uppvärmt från igår)

Over and out/Mamselamsen, som fick ett mycket snabbt och burdust uppvaknande.

9 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Men kissarna lyckas undvika att stjälpa kaffe över sig i alla fall? Låter lite spännande annars med kombinationen kaffe-katt-tangentbord?

7:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW! Jag lovar.... det är det INTE!

7:11 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Problemet med sådana där sötnosar är ju just att man inte kan vara sur särskilt länge på dem. :)

Själv lyckades jag spilla ut te över mitt tangentbord - helt på egen hand, utan hjälp av en fyrbent skönhet.

Teet klibbade fast tangenterna och gav datorn en kommandoöverdos så att den fick totalfnatt!

Det var bara att ge tappt och pallra mig till Onoff och köpa ett nytt tangentbord.

7:51 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mia: Jag hade sagolik tur... för hade det kommit på tangentbordet, hade hela datorn varit förstörd.

8:05 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ditt kaffe är STARKT, därav reaktionen:-)

8:18 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Jag hann ju inte få något i mig!

8:44 fm  
Blogger MB tycker...

Vänta tills du får cola i tangenterna...det är värre än kaffe......och Sandra: Det finns INGEN ursäkt för att inte ha katter....katter är ett måste i Bloggeland :-)

11:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Uppvärmt från igår??? Geez, och jag som tycker det smakar sunkingt om det får stå i mer än 30 min.

För den som råkar spilla ner sitt tangentbord kan jag tips om följande, extremt utförliga, tutorial, som fixar t o m värsta cola-kladdet,som en polare skrev för några år sen:

http://papastefanou.com.qlotek.com/christopher/blog/?p=25

Nä, usch va kaffesugen jag blev nu! :)

12:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

henrik: Är man trött så är man trött. Och då tar man första bästa svarta rinnande.

7:39 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka