.

Mamselamsen

lördag, januari 28, 2006

Fett... fett... fett!

Oj oj oj! Man mår inte bra av att äta FET mat, vilket vi gjorde igårkväll. Fläskfilen dröp av fett, Hasselbackspotatisen badade i fett, smörslungade champinjoner sprutade det fett ur och i salladen var det massors massors med olja i. Vinet smakade inte ens gott till denna sörja.

Efter maten satte vi oss en stund vid TV:n och jag slocknade tjugo över sju, för att vakna upp halv nio med en jäkligt rörig och "pratande" magen. Så jag gick upp och gick raka vägen till sängs och har sovit till nu.

Vad lär vi oss av detta? Jo, stora mängder fett, är ett fantastiskt sömnmedel!!! Att ingen läkare har kommit på det.

Over and out/Mamselamsen, som ska späka sig med enbart morötter idag.

10 Kommentarer:

Blogger X tycker...

Mattrötthet tycks orsakas bl a av ganska stora mängder fet och "kompakt" mat. På julafton är jag alltid så mattrött att jag vill gå och lägga mig och sova bort hela dagen och halva natten. Men i år var det en liten annorlunda jul med tacos, så det var inte så illa med tröttheten då.

9:18 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

En sak är säker.... det kommer att dröja innan vi ger oss på detta igen.

9:38 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

fett är inte farligt.. vi behöver fett..
säger feta grodan fetsäkert..

10:15 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Grodan: Men inte fett "over-loaded"!

10:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Finns det något bättre än att krypa ner under täcket med en rejäl matkoma?!!

Har varken ätit hasselbackspotatis eller inbakad fläskfilé, gott trots fettet? Ska kanske leta recept på nätet...

11:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag lärde mig ordet palt-koma!

1:10 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

nja.. fett-overloaded.. det är kanske att ta i... men jag äter helst inte magra varianter av något.. bortkastad tid och möda att tugga på torr och smaklös
föda..

2:45 em  
Blogger vuxetbarn tycker...

men du...det är inte fettet, det är kolhydraterna i tex potatisen. De är de som gör oss så trötta! Speciellt när man blandar både fett o kolhydrater. Jag äter massor av fett nu, men inte mycket kolhydrater, och jag har aldrig mått så bra...eller vägt så lite.

Kram

3:11 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag sov också som en stock vid 7-snåret framför teven igår.
Morötter? Vad tänker du göra i natt eftersom du tydligen vill vara vaken?

5:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: kan man verkligen undra, för jag är fortfarande vaken och klockan är över ett.

1:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka