.

Mamselamsen

fredag, januari 27, 2006

Det var riktigt as-kalas! UPPDATERAD!

Anna-Karin var en fena på att lära ut Liny Hop. Oh, så kul det var.... OCH svettigt! Vi höll faktiskt på i en och en halv timme.

Så Ni kan ju bara räkna ut vad Stephan råkade ut för när jag kom hem. Mm.... han kan Lindy Hop nu också.... fyra turer!! :-) Tur att vi har ett ganska stort köksgolv.... så Ebba och Elsa kunde hålla sig på säkerhetsavstånd från våra fötter. Men de låg under köksbordet och tittade ytterst intresserat på våra små skutt.

Så nu är det att invänta träningsvärk i vaderna i morgon. Anna-Karin sa att vi skulle strecha innan vi gick hem... men jag tror inte att det hjälper så mycket. Jag är nämligen FULLSTÄNDIGT otränad just nu.

Nog om det.... FREDAG.... skapande i köket!!!!

Mördegsinbakad fläskfilé med en massa gogonzola i.... Hasselbackspotatis..... smörslungade (vilket jäkla uttryck egentligen) färska champinjoner.... samt tomat och löksallad.... OCH vin... förståss!!!!

Köttet och champisarna är frästa och potatisen skalad. Så nu är det bara att vänta på att jag kan börja skapa.... lite tidigt att öppna vinet än.

Musik idag: "Radio Match" på högsta volym. Tyvärr riskerar jag att behöva höra "Whose that girl" ett otal antal gånger... men då kan jag ju springa ifrån och snabblogga.
r
Over and out/Mamselamsen, fredagsglad, som vanligt.


Uppdaterad 16.45
Vinet är valt och det blev någonting som heter Saint Valenti. Jag tyckte det passade bra, när det snart är Valentines-day. För vanligt måste jag ju tjuvstarta.

"Whoooose that giiiirl... tadam tadam......"

"Skärning" av Hasselbackare står nu på tapeten.

Over and out/Mamselamsen, tar ett steg bakåt och duppetidupp... duppetidupp (Lindy Hop steg)

14 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Blir nyfiken, ska nog prova det också!

4:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är faktiskt skiiiitkul!

4:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja minsann! När jag kollade på videoklippen på ett långt länkadress: http://www.wcj.nu/component/option,com_weblinks/catid,89/Itemid,69/?PHPSESSID=55287d0d49a5a79c889a4704b80a6a04

4:53 em  
Blogger Ilva tycker...

du kan ju rada upp potatisen o dansa...

5:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Har jag redan gjort! *ljuger något så förskräckligt*

5:59 em  
Blogger Humlan tycker...

Mördegsinbakad fläskfilé???
Antar att det ska vara smördeg, annars är det verkligen ett nytt giv!!!
...eller exprimenterar du i köket? :D

6:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan... MÖR-DEG!!!!

8:18 em  
Blogger Miss Piggy tycker...

Liney Hop? Är det detsamma som Line-dance? *lite trög nu*
Hej förresten!

11:08 em  
Blogger Miss Piggy tycker...

Läste o stavade lite fel ju..*skäms* Liny Hop, skulle det ju vara..*harkel* :)

11:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

amiable: Nä. Lindy Hop är vad jag förstått den amerikanska versionen av Jitterbugg.

Embla: Faktiskt smakade inte vinet bra igår. Inget fel på vinet... bara jag som var/blrv för trött. Allt är nästan kvar.

7:45 fm  
Blogger Humlan tycker...

Är väl inte konstigt om du var trött!!! Dansa dig genom dagen! Men det låter vääldigt roligt!

Inte hade jag hört talas om mördeg till maten, nu har jag lärt mig något nytt! Tackar! *s*

8:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Det var min make som sa det. Fast jag tror att det i princip är samma sak.

8:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Du har nog rätt, när man kollar recepten på nätet. Fast på vårt paket stod det faktiskt mördeg. Konstigt!

Fast gott blev det.... OCH fett!

9:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: *rodnar* Var tvungen att gå ut i frysen och kolla på lådan.... det står faktiskt Smördeg. *skäms för att jag är så påstridig* *ler*

9:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka