.

Mamselamsen

tisdag, januari 24, 2006

Det värsta data-viruset nånsin.

Alla dessa fördömda stickande bloggar som knepar och knåpar och till slut visar sina alster. Nu har Ni smittat mig så rejält att jag köpt garn till en halsduk för flera hundra kronor. Skäms på Er!
Garn liten
Ser Ni en lilla rullen.... ingen halsduk utan glitter!!! Guld fanns tyvärr inte.

Så nu ska jag leta mig halvt fördärvad efter mina gamla stickor. Jag vet att jag har, dock inte var.

Over and out/Mamselamsen, som enbart ska ha räta maskor.

18 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Snyggt, men......är inte metalltråd vasst att ha mot skinnet?

3:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vi får se.... jag kanske lägger ut den till försäljning här så småningom. :-)

monica: När ett proffs som du säger det, blir jag smickrad.

3:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilket snyggt garn!!! Nu vill jag förstås se hur arbetet fortskrider med.

3:53 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Gôrsnyggt! Min affär var inte så välsorterad, det garnet hade jag tagit direkt annars. Men TRE nystan? Hur lång orm ska du ha?

När jag skulle ha silverglitter min poncho, fanns bara guld.... kom till Sörping, vettja!

Förresten - var köper man magtryckare????

3:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hexi: Lovar... men det kommer nog inte att gå så fort... är inte så himla snabb.

Bloggblad: Japp, tre nystan. Magtryckare köper man i underklädesäffer alltså sådana som bara säljer "lingerie". Jag hittade min här i Nybro.

4:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

HURRA HURRA!
Snygga färger!
Jo, nog behövs det tre för dom är små, Fru boa.

4:26 em  
Blogger Gagga tycker...

Suveränt! Välkommen i gänget ;)

4:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hrumpf.... jag sticka... kunde jag aldrig tro m mig.

4:39 em  
Blogger PGW tycker...

Åh nej inte du också?! Till och med jag har ju varit sugen på att ge mig på en halsduk de senaste dagarna. HJÄLP! Det smittar!!! Mamma! Jag är rädd!!

4:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW! Ja, det smittar... men jag tror att det är ganska ofarligt.

4:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

*drömmer mardrömmar om mossstickning*

Superduperavis på alla som kan sticka och pyssla med handarbeten..

Jag skulle brodera en liten fin tavla till min systerdotter i 5- årspresent..Den är halvfärdig och hon är 14....
Men jag behåller den som ett avskräckande exempel när jag blir sugen på att bli pysslig...

5:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cian: Jag är nog lika pysslig som du. Jag håller mig till bara räta maskor.

5:59 em  
Blogger Humlan tycker...

Ah, snyggt, gosigt garn! Kul att smittan sprider sig!

6:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det är ingen fara om det går långsamt. Du får göra som jag, visa bilder varje måndag.

6:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

Underbart! inget är som eget skapande :) Dubbel glädje och trippelglädje när andra också njuter av det! *ler*

7:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hexi: Det var en idé.
Josephine: Om nu alla njuter ja.

7:48 em  
Blogger schmut tycker...

finns inte guld som effektgarn? jag tycker mig ha sett det...men så är jag också garn-buff

7:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min mamma är en sån där stickgalning, har gjort allt från små sockar och bebiskläder till stora vintertröjor. Och hon håller fortfarande på. Hon har en stor Amerikakoffert full med garn hemma!

8:56 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka