.

Mamselamsen

måndag, januari 23, 2006

Det är tur att man är lite om sig och kring sig.

I och med att bilen är död, tänkte jag att jag skulle fixa med lite grejor som blivit liggandes. Så idag ringde jag till Kronfogdemyndigheten, för att få reda på när den första utbetalningen på mitt skadestånd från misshandeln i somras skulle komma. Och den kommer i slutet av januari upplyste kvinnan mig om. Och det är ju bra.

Sen fick jag reda på något annat, som jag inte hade en aning om (har ju inte haft så himla mycket kontakt med denna myndighet) I min dokument från Kronofogden, stod det att det bara betalar ut under ett år.... och inget mer. Men idag fick jag minsann reda på att jag kan få ut hela beloppet genom dem om jag gör en förnyelseanmälan i höst.

VARFÖR står det inget om detta i alla papper som jag fått?

Over and out/Mamselamsen, som nu ska inkassera 400 pix i månaden.

4 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Är det inte typiskt?! Att man måste vara så om-sig och kring-sig för att få veta något.
Undrar hur mycket pengar dom har sparat in på att inte upplysa folk om deras rättigheter?!

12:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja... nu måste jag underrätta de andra kvinnorna, som råkade ut för knäppgöken. De kanske inte heller vet.

2:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mmm, jag har ett betalningsföreläggande på en fd hyresgäst till mig så jag måste betala kronofogden varje år för att de ska ta pengar från hans lön (sjukpenning) innan den når honom *elakt elakt skratt*.
Jag har aldrig varit så förvirrad (förutom kanske nu, när jag vill få ett lån till en lägenhet) som när jag försökte reda ut hur jag skulle göra och vart jag skulle vända mig för att få tilbaka mina pengar!

Jag har förrsten märkt att jag ofta kommenterar bloggar utan att säga ett jota.

10:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

virvla: Det är ju just det jag gör här på bloggen. En massa massa ord...och inget direkt viktigt. :D

4:42 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka