.

Mamselamsen

söndag, januari 22, 2006

Paradisträd på väg.... förhoppningsvis.

En gång i tiden hade jag ett gigantiskt och magnifikt Paradisträd. Men sen det flyttade in diverse kattor här, fick mitt träd verkligen vet att det levde. Kattorna utsåg detta till en av sin bästa leksaker. De kom på att man både kunde ligga på det och plocka det på blad för att sen jaga dessa blad över golvet. Så, igår så jag ingen annan lösning än att klippa ner min stolthet och nu för tiden ser den ut så här.
Krassula liten
Jag undrar om den någonsin kommer att hämta sig. Om inte, har jag massor med "tillingar" på tillväxt i alla fall.

Over and out/Mamselamsen, med oändligt tålamod.

5 Kommentarer:

Blogger Efva tycker...

Paradisträd tål hemskt mycket så du ska inte va orolig. Den största risken är att man vattnar ihjäl dom så får den bara va ifred så...

9:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

freja: Den risken är obefintlig i detta huset.

9:55 fm  
Blogger Humlan tycker...

Paradisträden kan bli riktigt roliga när man har beskärt dem sådär mycket! Men det kan ta lång tid...

Nu har jag lärt mig ett nytt ord "tillingar"! Jag har tagit massor av dem (från bl a paradisträd) det är därför jag har nästan 100 krukväxter.

...att ligga på trädet! Sickna busar! =D

11:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan: Jag tror att "tillingar" är småländska. Sjalv är jag uppvuxen med ordet sticklingar.

Och vi har också ett antal Paradisträn här.

2:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stackars paradisträd! Det är inte lätt att vara växt i ett hem med katter. I bland lär dom sig (katterna, inte växterna) och ibland får man helt enkelt möblera annorlunda. LOL Populära växter får man ställa "kattsäkert".

12:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka