.

Mamselamsen

lördag, januari 21, 2006

Snö... snö... snö...

snö-hel..te!!
SNÖ liten
Alla som tycker att snö är mysigt, härligt, underbart... Ni kan gå och dra något gammalt över Er. Jag avskyr det.... nää... hatar det!

Skotta...skotta... och i och med att Stephan har något litet vajsing på hjärtat, faller alltså den lotten på mig om jag/vi inte kan muta någon stackare att göra det för oss istället.

Det är i sådana här lägen min tro om emigration växer sig än starkare. I alla fall bo utomlands första januari till första april. Japp, fortsätter med efterforskningarna idag.

Over and out/Mamselamsen, "pissed"


Fast jag tycker om snö............ på julafton! Och inte en dag längre.

13 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

Just idag älskar inte jag heller snö.....*arggghhhh*

9:12 fm  
Blogger Ilva tycker...

AAAA tycker det ser sa pittoreskt ut jag...

9:17 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva! Det SER pittoreskt ut.... men det ÄR är inte det! *kräkfärdig*

anna: Bra! :-)

9:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonymous: Här har vi en som "fattat galoppen"!

9:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Får jag följa med? Snön gör sej bäst på julkorten!!!!

9:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

En av fördelarna med att ha flyttat från egnen villa till lägenhet i stan är att man slipper skotta :-)
Fast jag saknar trädgården. Det är smällar man får ta. Nu ska jag pulsa mig ut till fiket och vännerna. Vi fikar alltid på lördag!

10:41 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

inna: Det gjorde vi också... men så köpte vi en fastighet till... med innergård. Och den måste ju skottas.

10:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du har en del gemensamt med min 16-årige son. Just nu skriver han en skoluppgift, de ska skriva en insändare. Hans har rubriken: Gör vintern varmare - kylan är skadlig.
RS
kulturbloggen.com

11:35 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nej jag håller med dig, och halt och jäkligt är det oxå, det där med att emigrera låter bra, ska ta mig en funderare på det :-)

12:02 em  
Blogger Petra tycker...

Vi är rörande överrens du och jag!
http://enannansida.blogspot.com/2006/01/snhelvete.html

12:03 em  
Blogger Efva tycker...

Redan som stökig 19-åring va jag avundsjuk på pensionisterna som kunde bo i månader i södra Spanien tills våren kom och dom som flyttfåglar kom hem igen.

Det fick mig att på fullt allvar säga att nu fanns det ingen annan födelsedag att se fram emot efter att man fyllt system än 65.

Ligurien i norra Italien. Där är det fint. ;)

12:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skickar varma tankar till dig. Efter vintern kommer våren..

12:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack alla som håller med mig. Alla Ni andra är nog någon forma av masochister.

Anna: Ja, träning är bra... men inte med ett icke helt fungerande hjärta.

1:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka