.

Mamselamsen

fredag, januari 20, 2006

Tillåt mig gnälla och klaga en stund!

- Fy fanken vad jag avskyr snö-kyla-mörker.
- Fy fanken för AF. De kan göra precis vem som helst deprimerad.
- Fy fanken för människor som tror sig kunna och veta allt. Och det går inte att överbevisa dem, även om man relaterar till relevanta källor. Jag tror att dessa människor egentligen har en ömklig självkänsla och måste vid varje tillfälle försöka bevisa för sig själv att det egentligen inte alls är så.

Tja, vad kan jag mer gnälla över? ....................... Nä, det var nog allt för tillfället.

Fast lite kul finns det också.

- Stephan tar ut mig på date ikväll, när han blivit av med alla elektroder på bröstet.
- Jessica har lagt sitt första inlägg på över två veckor.
- Camilla har fått sina favoritmusiker i sitt band till nästa show/konsert.
- Jag är inte uteliggare och behöver frysa ihjäl. Utan har ett varmt och gott hem.


Fyra positiva och tre negativa punkter. Det är nog engentligen en ganska bra dag.

Over and out/Mamselamsen, som försöker uppbåda fredagskänslan.

11 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Har jag missat nagot? Varfor har Stephan elektroder pa brostet? Hant nagot?

8:27 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är hjärtat som kollas i 24 timmar.

8:37 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

frågar jag oxå..(som Ilva alltså) och jag håller med om att det är skönt att ha ett hem när det blåser och viner runt knutarna..

8:37 fm  
Blogger Humlan tycker...

Hoppas hjärtat mår bra! På er bägge!
Till det positiva hör väl två gosiga, spinnande värmekällor!
Jag skulle inte ha något emot en gosig varm katt på benen nu... Burrr! (Blåsten trycker sig in genom mina dragiga fönster.)

8:54 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Måste verkligen hålla med om att AF suger ....

Undrar vad kriterierna är för att bli anställd där?

* Kan du säja: vaddå..vill du inte ha jobbet som telefonsex-flicka? Då blir du av med A-kassan.

*grattis jobbet är ditt*

Den gången jag hade kontakt med AF fick jag gå på en kurs om att skriva CV:n i EN månad.Men precis som du säjer så har man liksom inget val..Säjer dom Hoppa så hoppar man...

Hoppas att ni får det riktigt trevligt ikväll.Även fast du inte får Fredags-skapa i köket..
Trevlig helg

9:36 fm  
Blogger MB tycker...

aj....hoppas allt är ok med honom?
Och skit i de sega dinosaurierna...du vet vad som hände med dem ;-))
Och precis som du säger vi har massor att vara tacksamma för, det är faktiskt ngt jag tänker på varje dag, tro det eller ej.....

9:49 fm  
Blogger MB tycker...

Förresten...jag kan komma och hjälpa dig med AF, brukar skrämma skiten ur dem....de har lite svårt för mina argument av ngn anledning...de tvingas tänka ;-)

9:50 fm  
Blogger Helene tycker...

Tror AF är så hopplösa för att motivera en att skaffa ett jobb, fort... Annars kanske man skulle vara frestad att hänga kvar där...

10:48 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Af vet inte vad de egentligen jobbar med, ser nog bara till att arbetslösa är i sysselsättning - spelar ingen roll vad, bara det är något, kurs eller praktik. / T ss

1:08 em  
Blogger hanna tycker...

Är också glad. Ska också på date. Findate. Vi fick ett presentkort på Grands franska i bröllopspresent och i kväll är det dags! Kan man ta finskor i påse med sig eller är det okej att glida runt i tjocka Clarks på Grand? :D

2:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det är helt OK med "skandaler" på fötterna. Eller tjocka Clarks

3:33 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka