.

Mamselamsen

söndag, januari 22, 2006

Nä, nu får det inte snöa mer....

det finns liksom inte plats.
Massor med snö liten
Att skotta här är "peanuts", för grannhuset och vi turas om. Värre är det på det andra stället.... en gigantisk innergård och parkeringsplatser utanför (som plogbilen har haft som avstjälpningsplats för snön) Jag undrar vad företagen säger i morgon, när det bara finns två uppskottade platser. De andra var fullkomligt omöjligt att skotta då plogbilen tryckt ihop snön, så den var som betong. Vi får nog slå kommunen en signal imorgon.

Men nu är vi inne igen och ny ved ligger i vedkorgen och väntar på min pyrande pyromani. Ska nog ta mig ett glas glögg... för den håller väl inte tills nästa jul. Eller gör den det? Vet Ni? Det är starkvinsglögg.

Over and out/Mamselamsen, fortfarande vinterhatare!

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Glögg och tänd brasa, då får man nästan inte klaga...;)

4:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Joooo...... jag viiilllll!

4:25 em  
Blogger anna tycker...

den glögg jag hittade i kylen som var två år gammal hade mest jäst lite, och den var alkoholfri, så det går nog väldans bra!

5:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ok... då väntar jag till nästa jul... tar en whisky istället. :-)

5:38 em  
Blogger Batbut tycker...

Dumt att chansa, klart Du ska dricka upp glöggen!

5:42 em  
Blogger Humlan tycker...

Drick upp glöggen! De gör säkert ny till nästa jul. Och kura framför brasan och värm upp dig till kropp och själ!
Mina grannar eldar idag, så jag har lite svårt att vädra, röken kommer in till mig... (tänkte inte vädra länge, bara släppa in lite syre)

6:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har inte lust att smälla i mig en hel flaska glögg... blir så rörig i magen av det.

Whiskyn upphälld och smuttad på.

7:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

du m, kan du inte göra om din layout? den är så fruktansvärt tråkig.. =)

8:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

olivia: Vill inte!

8:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

mäh, varför inte?

8:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Snart har alla spajsat till sina bloggar och jag har behållit min.... och då är jag jätteunik. :-)

Men jag ska slänga ut den som en fråga på bloggen.... jag gör det NU!

8:33 em  
Blogger Gagga tycker...

För säkerhets skull så skriver jag även här: Den ska se ut så här, för annars är det ingen Mamselamsblogg!!!! Så det så!!!!!

8:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ställer mig i Gagga Kören:
Den ska se ut så här, för annars är det ingen Mamselamsblogg!!!! Så det så!!!!!

9:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka