.

Mamselamsen

lördag, december 31, 2005

Jag måste sluta prata skit om min man.

Jag har ju skrivit förut att han bara lagar mat en gång om året. Janssonen till jul och skinkgriljeringen. Men det är LJUG!!!

Just nu står han i köket och förbereder till i kväll.
Hummerrensning liten
Och som vanligt ser Ni att han är supersnabb. Om han inte hade varit det, skulle Ni ha sett vilket verktyg han har i handen. En helt vanlig och ordinär avbitartång. Det absolut bästa verktyget enligt honom när man ska handskas med hummrar. Och han som är kock borde ju veta det.

Mitt jobb inför nyår är redan gjort. Jag har valt skumpa och lagt på kylning. Puh... det var jobbigt. Valet stod mellan rosa eller vitt bubbel.

Vågar man säga högt att jag har en liten liten önskan inför 2006? Ingen mer snö, tack!

Over and out/Mamselamsen, som snart ska svida om till nyårs-outfiten... leopardmorgonrocken och Alex halsband.

6 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Min man får inte laga mat på nyårsafton eller särskilt ofta, för han kan bara en rätt: pannkakor - om han får använda halvfabrikat kan han en till: pytt i panna.

2:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oaooww.... Pytt i panna också! Willys för 19,80/kilo?

3:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Janssons frestelse är min man också myket bra på. Han är så bra att jag inte ens får göra den för sönerna, för min blir bara för gräddig.
Gott nytt år på dig.
RS
kulturbloggen

3:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cahdie: Gott Nytt År på dig också!

3:07 em  
Blogger crrly tycker...

Hoppas inte att det där var skrivbordet, hihi! ;)

3:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: Vasse go´. Det samma till dig

Crrly: Är du blind eller? *skrattar*

3:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka