.

Mamselamsen

fredag, december 30, 2005

Vi har redan bestämt vad vår nästa kisse ska heta.

Hon ska heta SKUGGAN!

Vi vägrade alla att hon skulle heta Linda. Och Skugge kan ju bara inte en honkatt heta. Så det blev Skuggan.

EBBA och SKUGGAN.... det blir väl bra? Eller?

Over and out/Mamselamsen, dopproffset.


Eller varför inte "spica" till det lite.... "Shadow"



Uppdaterad 2 minuter senare.
Millan tycker hon ska heta Klamydia. Nä..... det är inget bra namn, även om det är ett vackert ord.


Har Ni några bättre förslag? Det måste passa ihop med Ebba von G.

21 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ebba och Bella?

12:25 fm  
Blogger anna tycker...

ebba och klamydia.....hahahhahaha!

12:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ebba är ju för mig ett typiskt namn för en gammal tant. (Ja, jag har känt en gammal tant Ebba, en riktigt krutgumma även över de 90) Så andra tant-namn skulle ju passa ihop, Elsa, Herta, Berta, Elna, Magda, Ester, Astrid osv.

12:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hexi:Inte illa.... inte illa!

12:42 fm  
Anonymous Anonym tycker...

En katt döpt efter Linda Skugge?!??
Jag ber att få lägga in mitt veto mot detta. Ett veto som jag iofs kanske inte har... men ändå!

I Röde Orm står det något om att om man döper ett barn (eller katt i detta fallet) efter någon så kan barnet (katten) överta egenskaper (eller var det öde) från vem den är uppkallad efter.

GRÖN är mitt förslag till namn på katten.

12:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Men Ebba har sitt namn efter Ebba von Sydow.

F...n vet om du inte har rätt. =)

1:00 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Knut eller Rut? /T ss

1:05 fm  
Anonymous Anonym tycker...

OM jag skulle skaffa en HUND så skulle den heta Priffe! /T ss

1:09 fm  
Blogger MB tycker...

Men vad sägs om Aurora....Ebba och Rory.....

1:18 fm  
Blogger Monica med yffen tycker...

Det finns en barnbok som heter Ebba och Ester av Ulf Sindt.

Beskrivning av boken:
"Om de två påhittiga flickorna som råkar ut för ett hisnande äventyr."

Äh, det var nog inget bra, egentligen...

1:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ebba och Didrik? Fast Ebba Grön är ju mina favoriter!

Ludmila blev bortrövad, sedan döpte någon i Röde orm sin dotter till Ludmila och hon blev också bortrövad.

Hihii, jag tror absolut att det stämmer i din katts fall ;-) Har inget emot Ebba von, har ingen relation till henne alls, men Skugge...*ryker ur öronen*
Om du kör på Expressen namn så kanske Otto är ett bra namn, han är ju omåttligt populär just nu :-D

5:54 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tycker Skuggan låter strålande! Så kan ni sätta strasshalsband på Ebba och nitläderband på Skuggan *skrattar*

8:33 fm  
Blogger Ilva tycker...

Abba tycker jag! Ebba o Abba later val fint??

9:11 fm  
Blogger Krokofanten tycker...

Jag tycker att katten kan heta Gudrun eller varför inte Gunnel?
Marianne är fint också...

9:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nja, håller med virvla där, Skugga e inget bra. Klamydia var jul klockrent tycker jag personligen däremot, haha! :) Mitt antagligen extremt långsökta namnförslag blir "Nitsa".

10:35 fm  
Blogger crrly tycker...

Jag tycker att en del av dem som skriver här har superba kattnamn: Virvla och Krokofanten t ex...

Ska det alltså bli en kattjej till?

10:41 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ska fundera.... Stephan måste ju godkänna också.

11:17 fm  
Blogger Gagga tycker...

Varför inte Gagga ;) ?!

11:49 fm  
Blogger Helena Stickglad tycker...

Kissen kanske kan heta Agnes? Efter Agnes von Krusenstjerna, författarinnan. Hade en gång en underbar liten kisse som hette just AGNES!

12:08 em  
Blogger PGW tycker...

Klart kisse ska heta Grön :-)

2:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min förra katt hette Psyko *s* men det fanns det en andledning till.
Han låg på lur överallt och överföll en när man minst anade det.Hatthyllan,bakom dörrar och bakom toaletten ( hur skönt var det att få ett gäng kattklor i låret när man satt där i godan ro?)

Men eran katt SKA heta Snigel.
Ebba och Snigel...det låter väl bra?
Gott nytt år
/Cian

3:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka