.

Mamselamsen

torsdag, december 29, 2005

Snö och Sibylla... kan det bli bättre?

Nä, i alla fall inte om man heter Camilla och inte sett snö på över ett år.
Snörenar liten
Och idag fickhon syn på den berömda Sibyllakiosken på torget. Jag tror ta mig tusan hon skuttade lite innan vi gick in och beställde den så efterlängtade hamburgaren.
Önskemat liten
Men just nu ligger hamburgare, räksallad och rostad lök i en salig blandning i hennes mage tillsammans med en Cola light. Örk.... jag tog inget.

Innan vi gick dit var hon inne på Nonnes musikaffär för att tillfredställa lite "spela-piano och sjunga-abstinens". Hon provade en massa elpianon. Och sjöng en låt på varje. Till slut blev jag lite generad (och jag blit inte det i första taget) så jag fick släpa henne därifrån.

Nu när hon har fått en massa lustar tillfredställda ska hon minsann ner i tvättstugan och göra lite nytta!!

Over and out/Mamselamsen, the biatch!

13 Kommentarer:

Blogger crrly tycker...

*skrattar jättemycket åt C* Sött med alla dessa behov! ;)

Så där generad i affärer blir jag bara om darling sätter igång att pruta... Ooooo... :-o

4:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Pruta är OK... det gör jag.

Men att gå in i en musikaffär och göra sken av att vilja köpa ett piano, när hon bara vill sjunga och spela en stund.

4:54 em  
Blogger anna tycker...

det had efaktiskt suttit fint med ett riktigt sibylla mål med mat nu!

5:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kom det publik?

5:17 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Synd att ni inte bor närmare. Vi ska slänga vårt piano. Ni kunde ju faktiskt ha fått det.

5:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men jag viiiiillju egentligen HA ett sånt piano....juh...

5:36 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Läste dåligt... Det här är inget elpiano utan ett sånt där 300-kilos...

5:40 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

...men du kan få det om du vill :)

5:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hihii jag är i Nybban ibland, jag blev så nöjd när jag visste vilken Sibylla du pratade om!

Har äntligen fattat att din rösta knapp och bloggtoppen faktiskt inte är samma siter. Tack ändå! :-)

6:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

virvla! As-kalas!
Monica: Vi har inte plats. Och vi sålde det gamla.
anne-maj: Ja, div kunder släntrade ut och in.

6:57 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Äsch - du är så känd i Nybban redan - du kan säkert få låna hem ett klaver till nästa gång hon vill trampa i ett...

11:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Jag har föreslagit att hon kan dra till en frukostmatsal... där det finns en flygel.

12:36 fm  
Blogger hanna tycker...

Hahaha, konserter i musikaffärer är grymt! :D

9:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka