.

Mamselamsen

lördag, december 31, 2005

Problem med datorn kan göra mig galen!

Men nu har jag uppdaterat antivirusprogrammet och Windows samt scannat datorn på virus. Som tur vara fanns det inget.... vad jag förstår.

Rita lärde mig något nytt i går.... man kan göra sjösjuka bilder. (Men det är något fel på datorn trots allt, så det funkar inte med det fönstret öppet)

Skit samma! Idag ska mina/våra strategiska planer skrivas ner. Och de måste skrivas för att min hjärna inta ska kunna filtrera bort det som känns jobbigt.

Efter helgen ska vi åka och titta på vår eventuella nya kisse.
Lillkissen liten
Visst är hon gudomlig! Jag tror att hon skulle kunna bli en jättebra kompis med Ebba. Bra med två kattor.... då roar de sig med varandra och inte på gardiner, granar och växter. Vi ska lära henne att klättra i björken i TV-rummet.

Men vi får se efter helgen. Vi kanske inte ens blir godtagna som hennes nya husse och matte.

Over and out/Mamsematten

24 Kommentarer:

Blogger crrly tycker...

Sötnos!

Lycka till med misse och gott nytt år!

12:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det samma... det samma.

1:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gullig!!! Nu måste jag passa mig med mina kommentarer här. Den äldsta dottern kom till mig: Vem är Mamselamsen?? Hon är så rolig! Jag har tittat på dina kommentarer där. Nu har du en läsare till:-)
Det är alltid roligt att titta in till dig! Fortsätt med det!
Gott Nytt år!

1:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

annae-maj: Jag ska skriva så barnvänligt jag kan.

bambi: Gott Nytt År på dig med.

1:07 em  
Blogger anna tycker...

Gott nytt år på dig nu Mamselamsen.....alldeles fabulous ska nästa år bli med, eller hur ;)

1:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna: Ja... riktigt as-kals!

1:41 em  
Blogger Batbut tycker...

Då är det dags att bli småbarnsföräldrar igen *s*. Verkar tomt i bloggoland idag, bara Du och jag i farten? Ha det gott och Happy New Year och allt det där!

1:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jaha ja..å där kom mitt köksbord med på bloggen. :) Coolt. Gott Nytt År på er. Ska nog gå bra med katten tror jag. Hon e mycket trevlig och anpassningsbar.

1:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

fia: *fnissar* Japp... snyggt bord.

Men sen får vi se om vi duger som ny husse och matte.

2:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

He he. Så de kan bli. :) Ja precis. Men jag tror nog inte det ska vara några problem. Visade nuvarande matte hur bra Ebba har de på bilderna. :)

2:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Träffade camilla Som hastigast på tåget mellan Lessebo och Växjö.Lite svårt att hinna ta upp vad som har hänt de senaste 7 åren på drygt en kvart.Jag satte lite press på henne när det gäller barn i ditt fall barnbarn,jag har själv hunnit med två ...Fan vad roligt att träffa henne:) Gott nytt år på dej och Stephan

2:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Karro.... är det du?

2:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det var jag...Karolina Alm som träffade camilla

2:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Karro: Gott Nytt År till dig också.

Och vill du veta vad som hänt, så får du läsa bakåt hos mig, Millan och Jessica.

Som tur är har inte Stephan börjat blogga än.

2:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

fia: Så du tror att hon godkänner oss?

2:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Karro: Vad KUUUUUL! Hon berättade att Ni träffades på tåget.

2:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har suttit framför dartorn nästan hela dagen och läst vad ni har skrivit,hur skojsigt som helst

2:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ah... vad kul.... hoppas jag förståss.

Så du har två barn... *lite avundsjuk*

Jessica och Camilla har inte tid med sånt. Och sen är det ju klart de behöver ju något långvarigt att göra dessa barn med. Och där ligger nog kruxet. Millan byter killar som en annan byter trosor. (Nu kommer jag att få på skallen av Camilla här snart) *skrattar*

Vi får väl se om hur långvarigt det blir med han "dennadär" i Oslo. Fast de är ju bara "kompisar"!!!!! :-)

3:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja det e verkligen skitkul o läsa... Jodå jag har hunnit med två nu (Agnes 2 1/2år och Gottfrid 9 månader)så nu får det vara nog...tror jag :) "kompisar" , så lät det inte på henne på tåget

Ha det så gott!!!

3:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jadå. De tror jag inte ska vara några problem. Hon e ju självklart noga med vart hennes katter hamnar men jag ser inga hinder hos er.

3:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Karro: Du med ... välkommen tillbaka.

fia: *pustar ut*

3:47 em  
Blogger schmut tycker...

ph vad söt. hon ser ut som min evil mitten! henne måste du ha!

gott nytt år!

9:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: Jag ska göra vad jag kan.

10:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Underbar katt, du kan väl lämna en kommentar på min blogg när ni har fått hem henne o bestämt vilket namn hon passar att ha (= när katten har bestämt vad hon vill heta)

10:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka