.

Mamselamsen

lördag, oktober 01, 2005

Så himla sur jag blir...

att jag inte har ett program i datorn, så jag kan lägga in bilden på tårtan jag nyss gjorde. Ilva hade blivit "grön" av avund. Jajamensan! Det må vara att jag inte har riktig koll på var Pompeji ligger (södra Italien... vet jag nu.) Oh... vilka färger på tårtan. Här var det minsann ingen "korv-stroganoff-äckelbild", utan klara färger i orange-vitt-gult-brunt-beiget. Ibland kan jag minsann få till det... och en riktig kaloribomb är det också. Måste nog ta till mitt viktfusk i kväll. Mmm... det finns en och annan här på bloggen som vet vad det är. *superhemlig*

(Lite senare)
Nu har Tom varit här och grattat Stephan. Han gav min käre make en urgammal flaska med Sherry-essens. En flaska med en gammal läskkork, som fanns på femtio-talet... en sån som man alltid skar sig på när man skulle dra i flärpen för att öppna. Oh... så kul att få en sån... den ställs i samlingen av alla andra "bra-ha-saker".

Det verkar som om det inte blir några "meloner" denna veckan heller. Så, jag fortsätter mitt liv som vanligt en vecka till.

Nix, nu har jag inte tid med bloggen... nu ska potatisgratängen in i ugnen igen.

Over and out/Mamselamsensom nu är urhungrig.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Mums med potatisgratäng!

6:29 em  
Blogger anna tycker...

Du behöver inge program för att ladda upp bilderna...

men skål på dig med. sherry kan vara gott, men vin är godare ;)

6:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp... har nu klämt ett glas rött... nått Chilenskt.

Så om jag kopplar in kameran kan jag få över bilder till Flickt?

7:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Potatisgratäng..mumselimums... och nu STINKER vi vitlök! Ahhh...*andas på dig*

7:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kör alltid in mina foton direkt till Flickr från kameran (får du inte det alternativet?)

7:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

monica! Jag har inte ens försökt.

7:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nää... det gick inte, för det finns inga drivrutiner. Kommer på måndag... tror jag! :)

7:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka