.

Mamselamsen

lördag, oktober 01, 2005

Hipp hipp.... och multimiljonär... IGEN!

Nä, det blev inget kaffe på sängen för Stephan. Han var nämligen redan uppe, när jag behagade resa mig ur min paulun. Han försökte spela förnärmad, men när han hade fått sitt TV-spel "Brave", var han glad igen. Han ligger just nu bakom mig i sin säng och spelar "järnet". (Hoppas, hoppas det är ett riktigt roligt spel.) Det står på omslaget att det är från +7 år, så det kan nog bli lite knepigt vad det lider. =)

Lördag! Det är då vi ska "kamma hem" alla "melonerna" på V75. En sjutton-arton stycken, skulle inte sitta fel. Då skulle jag.... ??? Jag vet inte vad jag skulle göra eller köpa då. Har ju allt jag vill ha. Jo, jag skulle nog ta med Stephan till Norra Italien och spana in Pompeji. (Självklart ska vi ju "våldgästa" hos Ilva också). En hund kanske? Ny bil? Nä... varför! Jooo... jag vet vad jag skulle göra! Ungarna förståss. Dom är unga och behöver massor med pengar.

Så "Praise the Lord... "Hare Krishna".... Allah... Halleluja... Oden och Tor... låt oss vinna en massa... ungarna behöver!

Ett litet Ebba von Sydow vs Mamselamsen, så här på morgonkvisten.

- Leopardmönstade morgonrocken (som fått ännu fler utdragna trådar. Gissa av vem?)
- Mina nu vältuggade leopardmönstrade USA-tofflor. (Här matchas det minsann.)
- Under? *kollar* Ojojoj... svarta skitheta trosor.

Nä, nu ska jag sätta mig bredvid Stephan och ge uppmuntrande tillrop, vad gäller TV-spelet. Här krävs team-work. :)

Over and out/Mamselamsen som är gift med världens bästa/knäppaste 53-åring.

12 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Dagens fraga mamsen: VAR i Italien ligger Pompeji????

9:58 fm  
Blogger Ilva tycker...

Om du klara den sa vinner du en middag har i mitt kok!! Det finns ev. foljdfragor...

9:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva! Ganska långt upp... till vänster??? *fnissar*

10:11 fm  
Blogger Ilva tycker...

det blir nog ingen middag....

10:12 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Var? *vill desperat ha middag*

10:30 fm  
Blogger Ilva tycker...

googla lite sa kanske du hittar nan karta sa att du kan vinna, har ges inga ledtradar inte!

10:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag lovar att jag ska... snart! Ska bara mingla lite med Sladdis först.

10:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Pompeji var det JA....nånstans lite över mitten av Italien... åsså lite till vänster. Rätt?

1:37 em  
Blogger Ilva tycker...

jag ger upp!! Det ligger utanfor Neapel som hor till den sodra delen av Italien... du lar fa jobba hart for att fa avnjuta en middag i mitt kok....

1:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ok... men om jag tar med lite isterband då? *ler förhoppningsfullt*

2:48 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Visst fasen! Jag har också en kupong med V75 - för första gången. Har hamnat i ett speltokigt kollegium, och 40 spänn kunde jag tänka mig att offra i kampen om miljonerna. Hur kollar jag? Var? Jag ska höra om maken vet...

5:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggis! Kolla på TV4 klockan 17.30. Här blev det bara 4 rätt, tror jag!

7:25 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka