.

Mamselamsen

söndag, augusti 21, 2005

Svamp-spioneriet gick inget vidare.

Det var ju för tusan inga svampplockare ute. Ligger de hemma i sina solstolar och latar sig? Inte "fair play" mot oss spioner. Men vi gick in i skogen ändå och JAG hittade kantareller. Fast det ska nog egentligen skrivas i singularis... JAG hittade EN kantarell! Så vi struntade i alltihop och åkte till Erksmåla och fikade hos ett par bekanta som vi inte träffat på länge.

Dom har köpt ett gammalt jättegulligt hus och håller på att renovera det. Köket kommer att bli en dröm. Poolen kommer att bli en dröm. Badrummet kommer att bli en dröm. Matsalen är redan nu en dröm. Tomten är en dröm... för den som har gröna fingrar (alltså inte jag) Ohh...så fint det kommer att bli. Jag blir så sugen på ett hus att reneovera. Men Stephan vägrar att renovera ett hus till. *suckar*

Så nu sitter vi här och undrar vad vi ska göra med kantarellen. Vi stuvar nog en del... gör ett par varma mackor... och resten fryser vi in.

Over and out/Mamselamsen som fick be grannarna om hälp att bära in svampen.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Din dröm skall du ju flytta till!
Du, det var en stor svamp va??*skrattar*

4:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet....en perfekt dröm för oss som inte gillar trädgårdsskötsel. men man blir sugen på en sån idyll... i alla fall på sommaren. På vintern är jag jätteglad över att bo i lägenhet.

4:09 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka