.

Mamselamsen

fredag, augusti 19, 2005

Ett gott råd!

Öppna inte en vinflaska och drick, om du bara har ätit en glass under dagen. Man blir onykter... direkt! Jag vet, för jag har bara ätit en glass idag. *ligger i soffan och tycker livet är ganska underbart om än något snurrigt*

Hur som helst... minglet och "snygg-fikat" gick bra idag. Ut och in i alla affärer med "fotbollsänkans" barnvagn. Jajamensan, Magazin Lou också! Ingen vinst dock.

Fika på det nu så berömda torget. Vi började med tre och en halv person vid bordet och slutade med, jag vet inte hur många. Men det är skitkul att sitta och prata skit över en kopp kaffe på alla möjliga mer eller mindre begripliga språk. Nja... det blev som sagt en glass också... en ganska stor om jag ska vara ärlig.

En allmänt trevlig dag, som nu ska avslutas med smaskens-mat och vin, Gud bevars, när Stephan har kommit hem från träningen i att kasta hästsko. (Tävling den 27:e i Åseda)

Over and out/Mamselamsen, något "dragen".

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

*skrattar* glassen låter inte nyttigt.

7:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nää... men nått måste man ju äta under dagen =)

7:31 em  
Blogger anna tycker...

oh, jag ska nog dricka vin jag med...läs abloggar, spana in harry potter...och sova gott =D

8:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, gör det!

8:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tycker det låter som du har haft en fantastiskt bra dag. Låter mysigt med fika på torget! Jag har ätit mer än en glass (faktiskt ingen glass idag... än... kryss i taket), men det funkade inte med vin ändå. Ondast i magen. Tråk.

8:50 em  
Blogger helena tycker...

Åseda, var där en gång på studiebesök!? Vilka minnen *s*

9:01 em  
Blogger Gagga tycker...

Reportaget kommer snart. Oj, vilka bra bilder jag fick.:)

9:08 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Jag darrar av förväntan.

9:25 em  
Blogger Klimakteriehäxan tycker...

Låter rätt trevligt tycker jag! Har just tömt ett glas kallt vitt... Trevlig helg!

9:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det samma!

9:54 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Är det för att du inte lagar mat som du hinner blogga 7 gånger om dagen? Jag hinner inte det när jag hela tiden hör ett uppfordrande: va' ä' momo?

10:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! det tar faktiskt inte så lång tidd att blogga. %-6 minuter på varje inlägg. Hät gåt det undan! =)

8:22 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Himmel...här slank fingrarna ordentligt på tangentbordet. Kalla mig gärna "Snabbe Gonzales" =)

10:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka