.

Mamselamsen

torsdag, augusti 18, 2005

Jag har lärt mig ett nytt ord.

När jag glidit runt på en massa modebloggar, inkl. vår kära Ebba von Sydow, har jag stött på ett uttryck om och om igen.

PREPPY!!

Jag, i min infantila värld trodde att det hade att göra med att vara redo och preparerad. Hade tankar på att ta kontakt med scoutkåren här i Nybban och be dom modernisera sig lite. Att blåvingarna skulle lära sig att säga "Alltid preppy" i stället för det där gamla urmodig uttrycket.

Vilken tur att jag inte gjorde det!! För Jessica har precis förklarat för mig att preppy är en speciell klädstil, som tydligen är väldigt inne nu.

Over and out/Mamselamsen som rotar runt bland sina preppy tröjor.

Uppdaterad
Lägger ut en länk om vad preppy är. För Er som har lika lite koll som jag.

http://manolo.se/index.php?p=265

18 Kommentarer:

Blogger Lyckliga Grodan tycker...

man lär sig nåt nytt varje dag.. hmm den här klädstilen.. vad innebär den.. du som vet kan väl förklara för en lantis

3:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

http://manolo.se/index.php?p=265

Här kan Ni läsa allt om vad preppy är.

3:30 em  
Blogger PGW tycker...

Jag trodde "preppy" uppfanns på 60-talet redan? Chelsea-tjejerna då ansågs preppy har jag för mig?

3:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingen aning, för på 60-talet var jag mods.

3:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men jesus....är Preppy modernt igen.....det som är så triiiiiist!!!!

Nej, tacka vet jag guldskor och haremsbyxor.....

3:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alex... exakt!!! Men jag måste erkänna att jag har en och annan sån där V-ringad tröja här hemma.

3:49 em  
Blogger Gagga tycker...

Åh, var du också mods! Det var jag ju, innan hippie o prog o allt vad det nu var. Men preppy? Måste kolla!

3:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp...fullblodsmods... till mina föräldrars stora förfäran.

4:05 em  
Blogger linda tycker...

Jo, blev riktigt jäkla chockad..

4:40 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

det var tråkigt att höra att detta är modernt igen.. det blir väl liksom aldrig omodernt.. men trendigt och inne.. inte så upplyftande

4:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gillar inte Preppy och nu är det inne oxå. Här i Oslo är det redan på väg ut tack gode gud.

5:45 em  
Blogger Gagga tycker...

Kommer inte ihåg vad preppy var o hittar inte på Manolos blog. Berätta istället!

5:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Våga vägra preppy! Gud så trist! :(

6:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

henrik! jag kommer inte in på din sida!! *gnisslar tänder*

6:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! man ska se ut som dom gör på dom där Amerikanska college-filmerna. Club-kavajer och så.

6:39 em  
Blogger Gagga tycker...

Då får det verkligen vara. Så har jag aldrig sett ut o tänker heller aldrig göra. Tack, nu slapp jag grunna på det!

8:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamse:
Nej, mitt web hotell har blivit helknasigt och jag kommer inte i kontakt med dem för att fixa det! Så bloggen funkar inte. :( Håller på att leta efter ett nytt web hotell, men det kommer nog ta nån vecka tills jag är online igen...

9:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

henrik! Hur SKA jag klara mig? :)

12:32 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka