.

Mamselamsen

torsdag, augusti 18, 2005

Nu tvingar Jessica mig att svara på en massa frågor

OK, Jessica jag gör så gott jag kan.

Fem album i min Ipod.
Ipod???..... Hmm... Måste betyda "Inte podager". Jag har definitivt inga podager. Och om jag skulle haft det, kan jag inte förstå hur jag skulle få plats med en massa album där.

Fem filmer jag har nyligen sett.
Det måste vara den jag såg igår. Om hon som jobbade i ett stall och karln var otrogen. Vad hette den? Nånting om att inte prata med någon. Äsch, jag vet inte... är inte så mycket för filmer.

Fem trevliga saker som har hänt nyligen.
Nu kan vi börja snacka.
- Biljetterna till Californien har kommit.
- Vi blev med Ebba von G.
- Har fått nys om en as-kalas "business-idé"
- Sladdis är hemma igen
- Jag har bara 2 kg kvar.
- Fått bevis för att det kryllar av kantareller i skogen. Ska ut på lördag.
- Fått ny GULDIS.
- Vi har inte så himla mycket kvar att packa
- Solen kom tillbaka.
- Att jag har upptäckt att jag inte kan räkna till fem.

5 mp3 filer i min spellista
Så var det det där med förkortningar igen. mp3??? Betyder nog "måste packa 3" Ja, jag ska packa minst tre bananlådor idag. Men vad spellistan har där att göra, vet inte jag. Jessica skrev nog lite fel.

5 böcker jag nyligen har läst.
Äntligen nått jag fattar!

"Ö-morden" av Gretelise Holm.
"Verkan" av Torbjörn Flygt
"Predikanten" av Camilla Läckberg
"Doktor Glas" av Hjalmar Söderberg
"Tea Bag" av Henning Mankell

Fem bloggare på tur att svara.

Gagga
Fladdermusrumpan
Bloggis
Biggis

Det skulle vara fem stycken..... men det går ju inte. Jag vill ju ha med alla på min favoritlista. Och jag orkar bara inte göra 60-70 länkar. Puh.. Ni vet ju vilka Ni är... ta åt Er.

Over and out/Mamselamsen som ska mp3:a lite nu.

11 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Jaha! Ipod? Mp3filer? Spellista?
Böcker!!! Hurra det vet jag vad det är! Filmer! Joodå! Trevliga händelser! Jaadå, det också!
Får väl grunna en stund...

Jag kan inte pinga härifrån, men jag skrev nyss på min blogg, efter det att jag raderat...

1:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Inte alls appropå det här, men du pratade om runda sjalar, here they are:

http://www.shopintuition.com/scarves.html

1:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

eleonore! Precis sånna var det jag menade.

gagga! Du verkar lika stenålders som jag. *fnissar*

2:03 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Här blev man utmanad på frågor, minsann. Ska försöka ta tag i det när jag har hämtat på dagis, lagat mat, åkt till sjuk pappa, handlat, umgåtts med sambon och...... Men håll ut, det kommer!

2:03 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Om jag skulle skaffa katt (vilket inte inträffar med denne maken i huset) skulle den inte heta von Bloggblad utan "von Oben"...

2:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ebba heter Ebba von Glamour...i smyg.

3:13 em  
Blogger Gagga tycker...

Min Freja heter von Fisenstråhle där på slutet

3:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Av någon anledning?

4:33 em  
Blogger Gagga tycker...

Neej,tycker bara det låter så vackert; Freja von Fisenstråhle

5:55 em  
Blogger Batbut tycker...

tänkte just skriva ett surt inlägg om att om Du inte nämnde mig vid namn så skulle jag inte svara. Så började jag tänka.. fladdermusrumpa.. måste nog vara jag *rodnar hysteriskt*

10:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Batbut! Ja, för här tänkte jag börja introducera svenska igen.

8:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka