.

Mamselamsen

fredag, augusti 19, 2005

Säger som Henrik: "Våga vägra preppy"!

Vem tusan vill gå omkring och se ut som en skolflicka igen... eller som "bratsen" (stavning?) Gu´så trist. Nä, fram med lite egna tankar om kläder och annat.

Jag är så trött på folk som köper kläder med orden: "Ja men, det är ju modernt"! Modernt betyder faktiskt inte alltid snyggt! Köpte Damernas Värld i förra veckan, där det ingick en stor bilaga om höstmodet. Jag har sällan skådat så mycket fult.

Alla pratar om Fryes-stövlar. Men för tusan, det var ju modernt för 25-30 år sen. När de sen blev "ute" efter något år, kräktes alla på dom och de förpassades till soptunnan. Hur kommer det sig att de hux flux är jättesnygga igen? Jag kallar det "hjärntvätt"!!! Om man säger en sak tillräckligt många gånger, blir det till slut en sanning.

Så här kommer operation "hjärntvätt". Tänk, LACK! Tänk, läckra KORSETTER!

Korsetter tror jag stenhårt på. Varför? Jo, jag tror att kvinnor kommer att "våga vägra" fettsugningar, men vill ändå vara välformade. Utan fettsugningar kommer korsetter att bli alternativet. Så, mitt första shopping-mål i Los Angeles kommer att bli Victoria Secret.

Det säger jag nu...yo! (Som embryo säger)

Over and out/Mamselamsen som snart kränger på sig magtryckaren

10 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra! Jag veeet!

mette! När det blev modernt igen... vägrade jag!!

9:40 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Err... måste jag också tänka på lack och korsetter..? Eller jo ja, det kan jag väl göra, heheheh! ;)

10:20 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men mamsen.....tänker du starta ett uppror...."skratt" håller med dig fullständigt.....men korsetter??? Är inte det hemskt obekvämt??? stackars magen....Tycker folk ska vara som de är.....med mage och allt....så länge man mår bra....

tänker redan frenetiskt på lack.....men viken kulör??? Rött, svart, rosa?

Förresten så har jag aldrig förstått vitsen med Frye....det är misslyckade cowboyboots...utan personlighet....nej tacka vet jag lackboots i guld....det ÄR personligt :-))

10:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

henrik! Jag tror du skulle bli HET! =)

Alex! Man vänjer sig vid att inte kunna dra riktigt djupa andetag. Lack? Först och främst har jag tänkt på stilrent svart. Men en kombination av både GULD och andra färger blir nog rätt OK.

Jag tycker att kläder ska visa personligheten, eller i alla fall den personlighet man väljer att visa folk.

10:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Henrik!!!! Varför kommer jag inte in på din sida?

10:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

jag väntar mest på att ridbyxor och harems byxor blir moderna igen. det skulle vara trevligt, hela stan skulle bli en stor komedi och Gud ska veta att jag behöver ett gott skratt..

frye boots dock, de har väl aldrig riktigt gått ut dvs varit så ohippa att folk hellre gått barfota än haft dem på sig?

12:36 em  
Blogger Ina tycker...

Klart man vänjer sig vid att inte kunna andas i korsetten.
Men det är ju bara för ett tag, sen kan man ju släppa ut fläsket och andas igen.

Jämfört med att behöva banta och inte få äta godsaker så är det ju en bagatell. Det är ju mycket lättare att sluta andas ett tag än att låta bli socker.

12:38 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Bra talat mamsen! Därför håller jag mig till vad jag tycker är snyggt, bra kvalitet och rätt pris - det ska passa MIG och inte nåt modeorakel.

F.t. iklädd avklippa, egentligen avlagda jeans av obestämbart märke. Och en gul top som jag köpt i en UNGDOMSAFFÄR!!!! Har jag aldrig gjort förut...

1:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fast våra (min man hade också sådana när vi möttes) Han fick ha dom i garaget. För jag ratade dom totalt.
Haremsbyxor....fråga Alex om det.

Japp... hellre korsett... en snygg en... inte sån som min mamma hade... utan en riktig läckerbit ska det vara. Och man kan faktiskt andas i dom. =) Har på mig en just nu, och jag är varken blå eller grön i ansiktet.

Bloggblad! Låter som både bra kvalité och snyggt. =)

1:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamse:
Hehe, jag menade ju inte lack o korsett på mig då alltså LOL.

Anl. till att du inte kommer in på min blog e att min web server är helknasig för tillf., även om den exakt just nu funkar igen, så jag hållar på att flytta till en ny server, tar nog några dar till att ordna...

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka