.

Mamselamsen

lördag, augusti 20, 2005

En dag som alla andra.

Vaknar tidigt... förhållande vis tidigt. Alldeles tyst i huset. Jag tycker det är underbart att komma upp först och dricka kaffe och "äga" Barometern. Att vara först med att läsa tidningen är en speciell känsla... jag vet saker som ingen annan gör (i alla fall här i huset).

Dagen ska under några timmar tillbringas i skogen. För det SKA finnas kantareller, för det säger "alla". I år ska jag hålla mig nära min älskade make, så jag inte villar bort mig igen.

Vi tjuvstarade med kantareller igår, för Willys sålde dom för 77 kr/kg. Nu kanske dom inte riktigt kom till sin rätt, tillsammans med ost. och senaps-panerad lövbiff. Lite för mycket olika smaker på en gång kanske. Det blev ett "sammelsurium" i mun och mage. Ett i och för sig ganska gott "sammelsurium".

Så, "outfiten" för dagen blir: gammel-jeans, min gigantiska "loppmarknads-anorak", f.d. vita gummistövlar (nu lite mer grå med hål lite här och där) och stor plastkasse från Willys.

"New Bridge forrests, here I come".

Over and out/Mamselamsen, direkt från soffan iklädd den lilla Leopardmönstrade.

3 Kommentarer:

Blogger Gagga tycker...

Va, har du inte köpt dig nya gummistövlar än!?

10:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä.... jag väntar tills jag kommer till Hollywood. Tror att jag kan hitta dylika fotbeklädnader i GULD. =)

10:35 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vad har du för märke på dina gummistövlar ?

9:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka