.

Mamselamsen

lördag, augusti 20, 2005

Årets första skörd.

Precis hemkommit från första svamprundan i skogen. Men hu, vad sura vi blev, när vi såg att det redan stod en bil parkerad på VÅR parkeringsplats vid VÅR svampskog. Och några var inne i skogen för att stjäla VÅR svamp! Ha ha... för dom hittade inte våra/Stephans ställen.

Som Ni ser är det två högar med svamp. Gissa vem som plockat vilken? *suckar tungt*

Första svampen i år

Men nu ska dom rensas och tillagas med mycket smör och purjolök. Dessa läckerheter läggs sen på Polarbröd och toppas med massor av Västerbottenost. Därefter ska det inmundigas under djup kontemplation. Himmel så gott det ska bli.

Over and out/Mamselamsen vars snålvatten rinner utmed hakan.

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Polarbröd är ju så gott, och västerbottenost, ojojoj så gott och så ihop med smörstekta kantareller... jösses.. jag drägglar ner hela tangentbordet... GOTT!

4:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet... jag har precis stekt dom och jag vägrade sätta på fläkten. Vill ha svampdoften i hela huset.

4:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Den högra högen är faktiskr TRE taggsvampar. =)

4:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

kaxi01!! Varför kommer jag inte in på din blogg? Har du ingen?

4:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Den sorten har jag aldrig träffat på. Ovanlig? =)

5:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men hur GÖR man?! Jag fattar inte hur folk bär sig åt för att plocka svamp! Jag tror att svamparna har nåt personligt emot mig ... Och ok - så himla mycket svamp har jag väl inte försökt plocka i mina dar .. men! ;)

7:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

åhh, vill också ha kantareller.. får vi det när vi kommer hem i veckan... ;-)

7:14 em  
Blogger PGW tycker...

hmm tycker den högra högen mer ser ut som tillknycklade champinjoner, sådana som man köper på ICA ..?

8:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fråga inte mig...titta på min hög! tre pyttiga taggsvampar var vad jag hittade.

Jessica! Jag lovar kantareller tills Ni kommer. Men äter din själs älskade verkligen kantareller? Eller gäller det bara champinjoner?
Pale green! Det är tre taggsvampar. Humpf...

9:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åh, vad jag önskar att jag också hade ett svampställe... Borde kanske ut och leta?!

10:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

junna! Gör som vi. Spionera!

11:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

nä, han äter inte svamp.. men jag kan äta hans del också.. :-)

2:06 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka