.

Mamselamsen

lördag, augusti 20, 2005

När jag ändå inte kan göra något...

så kan jag passa på att blogga en stund. Har precis gjort manikyr och sitter här med blodröda naglar på tork.

När vi under tystnad smaskade i oss kantarellmackorna, kom vi på att vi inte har så många platser att plocka gula kantareller på. Men DÅ.... fick Mamselamsen en as-kalas-idé. Vi ska köra runt i morgon på alla småvägarna här omkring. Sen ska vi ska memorera alla ställen det står bilar i skogen (svampplockare!). Och nästa fredag förmiddag ska vi åka dit och "stjäla" andras svamp. Hi hi hi.... smart va´?

Over and out/Mamselamsen alias Sickan i Jönssonligan

20 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Men Mamsen då,,, har du en liten gömd satistisk ådra?

5:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jajamensan....och Ni har inte sett allt än. *skrattar lite klurigt*

6:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sadistisk skall det ju vara.
Hua, jag bävar för vad som komma skall.

6:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag snor deras bilar också. =)

6:35 em  
Blogger linda tycker...

Hur lyckas du skriva utan att sabba naglarna? det är ju ett mysterium.. lyckas alltid fixa repor o shit om jag nyss målat.. även fast jag inte försöker blogga, men speciellt då!

7:08 em  
Blogger Karin tycker...

Håller med. Blogga är jättebra när man väntar på att naglarna ska torka.

7:37 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Har hört talas om det där med svamp-plockare och "deras" svampställen..Mycket allvarliga saker.

Du kanske skulle tänka på att skaffa antingen kamouflage kläder till imorgon eller skottsäker väst och livvakt.

8:16 em  
Blogger PGW tycker...

Svampspionage! Rafflande värre!

8:17 em  
Blogger anna tycker...

hahaha, håller med mamma mu, går du runt i dina guldisar blir du alldeles för lätt måltavla!! *skratt*

9:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mm....det är jag och Bert Karlsson. =)
Och det gick jättefint att blogga och torka naglar samtidigt. Annars brukar de bli både rutiga, randiga och luddiga, (har visst bloggat om det nån gån i maj.

Jag lovar att jag ska berätta om vårt spionage i morgon!!

9:20 em  
Blogger Gagga tycker...

Har spionen märkt att det inte går att "pinga nu" ikväll? Jag har skrivit förgäves o i fyllan.

9:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp. Med mina falkögon ser jag allt! =)

9:44 em  
Blogger anna tycker...

jag blir tokig på att det inet går att pinga!!!!! jag vet ju inte vem som har uppdaterat, och jag har ingen favvolista här på jobb...*suck dagens ilandsproblem...men jag pingar här, hos mamselamsen ;)

10:02 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Eftersom mina fingernaglar växer värre än svinmållan i landet, blir det bara tånaglarna som får den röda äran. Och eftersom jag inte bloggar med tårna, slipper jag ETT problem!

Svamp.... ack saliga tid! Sen min svärmor dog, blir det sällan nåt plockande. Inte sitter vi och åker 8-10 mil för de gamla svampställena... det var bättre förr! I alla fall med svampen.

10:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tånaglarna målar jag aldrig....jag gömmer allt vad fötter heter.

10:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

I morgon behöver vi inte gömma oss. Då sonderar vi terrängen bara. Glider runt som lite turister bara. Jag kan ju hålla upp en Glasrikeskarta, så tror dom att vi kört vilse bara. Men inte!!! Jag sitter och smygprickar in alla svampplatserna

10:12 em  
Blogger Gagga tycker...

Smart! Passa dig för vindfällor bara!

10:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lovar!!!

10:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ett litet problem bara..är inte all svamp redan plockad ?...om det redan står en bil där...fast du kanske planerar en säsong i förväg ?

10:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Paul! Nej...bara en vecka. Det kommer nya hela tiden.

11:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka