.

Mamselamsen

måndag, augusti 29, 2005

Jag vägrar att bli "vuxen"!

Ska snart iväg, men kom att tänka på en sak.

Någon på bloggen skrev någonting om att bli "vuxen". När jag ser mig omkring, ser jag många "vuxna" personer. I ålder allt från tjugo till 60. Ohh....vad trist det verkar vara.

Att bli "vuxen" verkar vara att stagnera... slå sig till ro... inte kunna göra vissa saker... invänta döden. Och jag vägrar!!!!

Sen jag fyllde femtio har jag skaffat mig ett gigantiskt självförtroende och känner att INGENTING är omöjligt. Det är så himla häftigt och jag skulle aldrig vilja vara tjugo år igen. När jag var tjugo var jag hela tiden rädd för att göra fel eller se fel ut. Hu... så hemskt, när jag ser tillbaka på den tiden. Stackars... stackars alla tjugoåringar.

Så Ni unga som fasar för att bli äldre.... GLÖM DET!... det är skithäftigt... om än något stelt i lederna på morgonen. *skrattar och gör en volt*

Over and out/Mamselamsen, som snart blir 53 och fortfarande inte vet vad hon ska göra när hon blir stor.

12 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

sa det ar battre att var 50nanting en 40nanting da?

10:38 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaaaa!!!

10:39 fm  
Blogger Ilva tycker...

Bra! Tyckte det var jattebra att bli 40 minns jag men nu nar jag ar over mitten sa kanner jag i bland ett visst vemod....

10:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

o jag som snart blir trettio (bara). Vad ska jag göra i tjugo år medan jag väntar på 50-tårtan?
Jag har fortfarande inte placerat mina PPM-pengar (läs: ören) pga vuxenstämpeln på ekonomisk framförhållning. VILL INTE!

11:14 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra! Du har helt rätt! 13 år... ja, ibland känner jag migsom om jag knappt lommit i puberteten. =)

11:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Helena! Överlev! :D
ilva! Du kommer att bli glatt överraskad på din 50-årsdag.

11:49 fm  
Blogger anna tycker...

äsch, jag har tagit krumelurpiller med min bästis när vi var mindre, så vi kommer aldrig bliva stura!

2:38 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

jag håller med dig mamsen.. tjugo var hemskt.. usch och fy och aldrig mer.. jag var helt vilse, och dessutom ruskigt pank.. Nu vet jag vad jag vill, och har, åtminstone oftast, tillräckligt med pengar, och dessutom tar jag ingen skit längre.. Hur skönt som helst.. och blir det bara bättre som många femtio+isar säger så är det ju bonus ju..

3:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vuxen,,,,va ä det????

4:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

rita. Det var ju det jag skrev om.

5:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Livet är JÄTTESKÖNT! Barnen flyttade ut och jag blev ensam - skönt!!! Mannen åkte ut och jag skaffade en ny. Nu kunde jag göra vad jag ville och när jag ville. Men med åren kan man ju få acceptera att bli "reservdelsmänniska" - bland annat snygga vita "nya" tänder (tandkronor), ingen blindtarm mm. Men livet är ändå SKÖNT! /Tina

8:19 em  
Blogger Cornelia tycker...

I så fall är jag bara sju och har precis börjat skolan. Jag håller med dej helt och fullt Mamselamsen. Det blir bara bättre och bättre.

8:38 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka