.

Mamselamsen

söndag, augusti 21, 2005

Jag har fått så mycket kärlek idag.

När vi dag kom till våra kompisar (som jag skrev om nedanför) sa Heikki att jag skulle se upp lite för katten som var ute. "Hon är väldigt skygg och kan bitas ibland"

Och vad tror Ni händer när jag sätter mig ner på gräsmattan? Jojomensan...katten börjar "limma" på mig och kryper upp och lägger sig i knät och bara GOSAR. Heikki trodde inte sina ögon. Hon undrade om jag hade något på mig som luktade gott... kattmynta eller så. Men nej, varken i fickorna eller i handväskan. Katten bara ÄLSKADE mig och lämnade mig inte för en sekund när jag var där. Hon var så kärvänlig att Heikki påstod att hon aldrig mer skulle prata med katten som är så himla otrogen med vilken främlig som helst. Hi hi hi...

Så jag känner mig mycket speciell, som blev utvald att få Kottens kärlek en stund.

Over and out/Mamselamsen som just nu är täckt med katthår.

19 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Katter är ju så gooosiga! Hur går det förresten med Ebba von G?

5:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hon kommer om så där tre veckor. *längtar*

5:32 em  
Blogger Ilva tycker...

DU kanske skulle komma hit o gosa med var Akita (hund)som ar valdigt selektiv nar det galler manniskor...hor du till de utvalda fa sa morrar han inte!

5:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Betalar du biljetten, kommer jag bums och testar. =)

5:48 em  
Blogger Ilva tycker...

Jo du, det skulle jag gora om jag vore rikare...skulle inte tveka en sekund!! Men tyvarr sa har jag inte lyckats bli det. An.

5:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hmmm... spenderat allt på semester och liv i lyx förstår jag. Så nu blir det havregrynsgröt fram till jul?

5:54 em  
Blogger Ilva tycker...

Jag skall genast borja spara till din biljett!!!

5:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ah.....mamsen våra katter kommer också nästa vecka.....Vi lyckade till slut enas om katterna istället för hunden.....

6:17 em  
Blogger Gagga tycker...

Detta bevisar att du är just en sådan människa som jag trott att du var.Katter är kloka djur.
Människor som inte tycker om katter är jag mycket skeptisk till.

6:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alex! Lycklig du också då? Jag ska ha en kattlåda i guld. Och matskål förståss. =)

Ilva! Men du... sälj inte din kropp till vetenskaplig forskning .... bara för att få in snabba pengar. =)

6:45 em  
Blogger Ilva tycker...

Det finns val andra satt att salja sin kropp pa!! Fast antagligen ynkligt kundunderlag misstanker jag...sa du far nog vanta lite for du flyger val forsta klass??

6:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gärna privatplan om det finns. =)

6:54 em  
Blogger PGW tycker...

Alex! Katter! Det har du inte berättat om??

6:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ååh,, mysigt!:D säger nog en del om dig, katter har bra smak!

7:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sia!!! Tror jag gillar dig! =)

7:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Lyckost =)

Djur dras visst till sötnosar ;)

9:21 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Katter (och bloggare) verkar vara bra människokännare! Kvinnor med guld i auran är värda att limma på! :-)

9:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nu får jag snart storhetsvansinne här. Släpp fram tigrarna och lejonen så kan dom få gosa med mig: =D

10:35 em  
Blogger crrly tycker...

Misse!! De är bara underbara...

9:39 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka