.

Mamselamsen

onsdag, juli 27, 2005

Vi är alltid en noslängd från miljonerna.

Varje onsdag och lördag, när hästarna springer, sitter min älskade make med en bong i handen. Det hela börjar med stor förväntan, och slutar alltid med osande eder. För vad jag har förstått förlorar alltid de dödssäkra hästarna med en nosläng. Tänk om man kunde få de jäkla kusarna att räcka ut tungan (eller åtminstonde pluta lite med läpparna) precis på mållinjen, då hade vi förmodligen blivit miljonärer varje gång.

Men det kanske är för mycket begärt?

14 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Eftersom jag har tur i kärlek, köper jag inga lotter. Man kan inte få allt! *skrockar belåtet*

10:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Stephan vinner ju aldrig, så han har förmodligen en jäkla tur i kärlek. *skrockar tillbaka*

10:49 em  
Blogger anna tycker...

jag fick en flashback till en gammal Bamsefilm, där hästen (hette han Billy Boy?) sträcker ut tungan precis över mållinjen så att Krösus Sork inte vinner...*hihi*

11:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Se där....då finns alltså hoppet! Jiiihaa!

11:28 em  
Blogger Batbut tycker...

Se till att satsa på en häst med Botox i läpparna, för då kommer överläppen in lååångt före alla andra

12:11 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Är det min dator som är knäpp eller är det din blogg? Jag får markera tomrummet där det borde stå text - och DÅ kommer bokstäverna fram...
Är det nån hemlig kod? Bara för smarta?

12:19 fm  
Blogger Batbut tycker...

ps en hemlis - kapitel 16 kom snabbt och plötsligt

12:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Om Linda Rosing hade varit med, hade hon varit en garanterad vnnare.

8:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa...hon hade vunnit med "hästlängder" =D

11:58 fm  
Anonymous Anonym tycker...

vad är en bong.. ?? Jag vet inte om jag har snuskig fantasi men det var det första jag tänkte på när jag läste.. *förlåt* .. ;)

10:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Säg åt Stephan att du har två bra drag /"rysare" på lördag: Super Easy i avd 1 (var grymt fin senast när han gick barfota första gången, hade varit långt framme då utan galopp) och Lindys King i avd 6 (var tvåa bakom Luxury Ås sist, och något sådant motstånd är det ju inte fråga om nu!!!). Borde väl förvåna honom? (Och om kusarna sen skulle fixa 7:an till er, då kan du köpa hur mycket schyssta guldgrejer som helst! ;))

Lycka till på lördag :)
/Pickolin

11:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ssss... det tänker jag inte berätta...jag lämnar in en V75:a själv och snor åt mig alla "melonerna" =)

Tack för tipset!

8:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

a! Det är Helt OK med hur mycket snuskig fantasi som helst hos mig! *fnissar*

8:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hahaha - ELLER HUR??!! Jag har också en sån där Gube hemma som varje lördag tror att: "Ikväll tar vi privat jetplan till Monaco och käkar middag, gumman!!" och så slutar det med en lång, osande ramsa över dom förb*de havremopparna till hästj**ar!
Vojne-vojne, sicka karlar. Kan dom inte börja spela schack eller nåt istället?! ;-D

10:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka